Sv: Hur ska vi påverka politiker och tjänstemän att förstå knäckfrågorna
Längst ner i blå listen
http://www.husbilsklubben.se/forums/files/HBK_STADGAR.pdf
Längst ner i blå listen
http://www.husbilsklubben.se/forums/files/HBK_STADGAR.pdf
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, i denna och flera trådar diskuteras hur vi tillsammans skall bearbeta kommuner och entrepenörer för få fler ställ och tömningsplatser. Vi är många som tror oss veta hur, men ni som har ideer för sjutton anmäl er till kommungruppen, vi behöver nya medarbetare. Jag har tjatat om detta länge ställ nu upp.
Kommungruppen Gm.
Olle.
Jobbar lite i det tysta här .
Har fått ett diarienr. och ärendet skall tydligen upp i nämnden snart,vet inte om jag får en inbjudan och kan sitta med ?
Det pratas om det i kommunhuset har jag fått reda på och att en grupp
skall bildas . Vi får se,jag återkommer.
Jag ringde faktisk idag innan jag skrev inlägget här och undrade hur det går med medb.förslag iDet är säkert flera med dej som jobbar i det tysta. En stor eloge till er alla!!!
Sitta med på nämnd möten tillhör nog tyvärr det mer sällsynta, i vissa fall kan nån sakkunnig kallas in på nån viss punkt på dagordningen. Tanken är att föredragande tjänsteman ska ha tillräckligt på fötterna vid mötet. Man kunde dock önska att dessa tjänstemän gavs tid att förbereda ordentligt genom att prata med berörda, men även det är nog tyvärr rätt sällsynt... Jag vet av egen erfarenhet...
--------------------------------------------------------------------------Jag håller på brottas med just detta problem i mina hemtrakter. Här finns ett dokument som jag har skrivit om saken, fakta bygger på flera undersökningar både i Sverige och Finland.
Dokumentet
Ni får gärna sprida det vidare till campingar och till kommuner.