• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur seriösa är Motormännen?

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
I juni funderade jag på att gå men i Motormännen för att har hjälp och råd vid ev. strul under första resan med HB. Jag meddelade intresse och fick ett mail och inbetalningskort och jag betalade 440 skattad svenska kronor.
Sedan blev det helt tyst från deras håll. Jag stötte på i mail och talade om vad jag tycker om att betala och inte få något för det. Ingen respons alls.

Caravan Club däremot var på alerten t.o.m. när det gällde internationella campingkortet, trots tidsnöd.

Är det bara jag som blivit blåst av Motormännen?
 
M

mosses

Guest
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

Nej det är det inte. Vi betalade också medlemskap o väghjälp i början på juni tror det var 12.Har sedan mailat o ringt dom, men det enda som hänt är att vi fått 2 Motortidningar.Funderar på att säga upp medlemskapet igen.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

hej vad hade du för förväntningar ? vad vill du de ska göra åt dig ? jag är säker på att tar du dig tid o frågar kollar på deras hemsida och om det skulle hända något så får du säkert hjälp ! samma som med hbk ! men det är ingen som åker med dig o talar om för dig hur o när du ska göra något ! ursäkta inget illa menat ! lycka till:)
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

Hej,
vi har haft stor nytta av medlemskapet i Motormännen. För ett antal år sedan när vi köpte vår fjärde husbil (den enda begagnade - har nu vår sjätte) fick vi råd och hjälp när det visade sig att bilen gått dubbelt så långt som mätarställningen visade. När vi märkte att det var något konstigt med mätaren fick vi rådet att begära ut kilometerkvittona (eller vad det nu heter) från Transportstyrelsens dåvarande motsvarighet. Det hela resulterade i att vi fick tillbaka ett femsiffrigt belopp från firman som sålt bilen till oss. Allt tack vare Motormännens juridiska avdelning.
Och nu i somras fick vi snabbt hjälp när vi blev stående med ett totalhavererat däck uppe i Norrland. Och inte kostade det något heller.
Så vi betalar gärna medlemsavgiften med väghjälp, även om vi "mellan varven" inte får mycket mer än tidningen och möjligheten att köpa kartböcker m.m. till ett hyfsat pris.
Karin;)
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

hej vad hade du för förväntningar ? vad vill du de ska göra åt dig ? jag är säker på att tar du dig tid o frågar kollar på deras hemsida och om det skulle hända något så får du säkert hjälp ! samma som med hbk ! men det är ingen som åker med dig o talar om för dig hur o när du ska göra något ! ursäkta inget illa menat ! lycka till:)

Hej! Jag efterfrågade hjälp hos HBK när vi hade problem med en handlare men då (det kanske har tillkommit nu) fanns det ingen hjälp att få! Saknade det verkligen då men fick frågan av annan medlem varför dom skulle hjälpa till med en fråga mellan företag och kund.
Motormännen har som bekant detta och jag skulle vara glad om HBK kunde ordna denna "service"! Vi är numera med även i Motormännen.
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

Hej,
vi har haft stor nytta av medlemskapet i Motormännen. ................
Jag skulle vara glad om jag så bara fick ett medlemskap. Men de tog mina pengar och... ja vad vet jag? Deras hemsida lovar runt men de höll tunt. :mad:
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

Idag, nästan tre och en halv månad efter inbetalningen av avgiften till M fick jag en massa papper om hur eminent M är. Så dags nu. Det är första livstecknet jag fått förutom två automatiska mail till alla medlemmar.
Inte illa att de hör av sig alls :twitcy:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

För oss funkar det helt perfekt. Har husbilen försäkrad hos M och har även M väghjälp som vi byter mellan bil och husbil (när husbilen är avställd) Å andra sidan vet man väl inte hur försäkringen fungerar förrän man råkar ut för en skada.
 

Martin Svensson

HBK Medlem
Inlägg
302
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2024
Sv: Hur seriösa är Motormännen?

Hej
Jag tror att Motormännen hade något slags problem med sitt medlemsregister i juni kanske du råkat ut för detta.
Min medlemsavgift skall betalas i Juni och då jag skulle använda deras Rabattkort på en resa i slutet på juni och slutet på juli ringde jag i maj för att försäkra mig om att jag skulle få mitt medlems/rabatkort i tid och det skulle inte vara några problem för det skulle komma i början av juni vilket det natruligt vis inte gjorde kom på detta några dagar innan min avresa och kontaktade dem. Då sa de att de var problem med medlemsregistret eller liknande just då. Jag fick ett tillfälligt kort på två dagar med posten sedan kom räkningen och det riktiga kortet i juli.

Martin
 
Toppen