• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur mycket snö har ni?

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Hur mycket snö har ni?

Ställde av husbilen förra veckan och packade in den i Julas husbilsöverdrag. Fungerar perfekt under vintern. I natt har det kommit ca. 25 cm snö så nu ska jag gå ut och dra igång min snöslunga. Vackert med snö men jobbigt. Vi bor i Olofsbo ca. 6 km N Falkenberg.
Tyvärr blåser det som f-n här.
 
F

F.d. 55306

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

Här hos oss i Eskilstuna är det med knapp nöd marktäckande. Men vi har nu blivit lovade mer under det närmsta dygnet. Om inte väder-Madde pratade i nattmössan tidigt i morse så kan det komma att röra sig om 10 - 20 cm.

Hälsningar / S-E i E-tuna
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

Jag har för mycket snö, vill det ska vara barmark året om. Just nu töar snön bort i Löddeköpinge och jag blir glad plus 2 just nu
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

I Skåne är det Subaruväder, dvs snö och kallt.. :D Ungefär 10-15 centimeter har vi och just nu två minus. Varit nollgradigt under dagen.
 

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket snö har ni?

:cool: Hej! Vi har 60-65 cm snö i Vinninga 8,5 grader kallt,men i söndags hade vi - 22 gr. Längtar till våren till vår nybeställda husbil. Mvh. Maje&Sune
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket snö har ni?

Jo nu har vi styvt 150 mm snö & natten som gick hade vi -13`!!!
Var blev den "globala" uppvärmningen av ( tog Time Oute?) , vilket håll vänder sej "MILJÖNISSARNA" nu åt? " M--ka"?
Mvh. "Ps" Utrikiskan är kanske inte som den borde, rätta mej om fel!" DS"
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hur mycket snö har ni?

Snödjupet har ökat till c:a en decimeter. och det är bara åtta minusgrader i kväll. Tidigare har här varit bortåt 15 minus. Snökristallerna gnistrade som bara den i solen idag. Tyvärr lät de sig inte fotograferas utan att krångla. På bilden ser det ut som damm på en dia från förra årtusendet! Klicka på bilden!

snöglitter.jpg

Det gnistrar inte alls som i verkligheten! Ludde m.fl., vad gör jag för fel? Hur får man fram gnistret?

Jappe
 
M

Mindin

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

I Växjötrakten ca 25 cm och.... minus 17 grader.....garanterat myggfritt!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

I AArhus - Jylland ca. 1 cm minus 4 grader.
:)
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket snö har ni?

I Haparanda fick vi lite mer snö i går kväll så nu är vi uppe i hela 7 centimeter. Termometern står just nu på - 4,7 grader.
//Kjell
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

Nu har snötäcket avancerat till ca 60 cm härs ute i Lövskär. Jag har kört snöslungan varenda dag den här veckan. Jag håller med om att det skulle vara bra om man kunde köra slungan på taket. Dét behövs verkligen. Vi matar fåglarna så mycket det går, i morse hade vi 6 ekorrar som var vid matbordet. Det är mest synd om koltrastarna för deras äpplen blir insnöade hela tiden.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hur mycket snö har ni?

Vi har en halvtam koltrast i trädgården som lärt sig att när vi kommer ut så blir det ofta mat.
Idag hoppde han runt efter mig när jag gick runt i trädgården. Han gav sig inte förrän han fick ett äpple och en ostkant (som hustrun brukar förse honom med dagligen)
 
Toppen