F
F.d. 50069
Guest
Sv: Hur mycket kostar kalaset egentligen?
Om man hade varit smart så skulle man ha köpt en lite äldre husbil för ett par hundra tusen och behållt den, men nu är man inte så smart......
När vi var nya i det här med husbilar (1988), så köpte man en halvhyfsad och fixade till det ........åkte nån sommar och krängde den direkt efter semestern!
Sålde gjorde man på TV4, ett jäkla jobb med att lägga ut en annons men det det gick.
Bilarna var sålda på max en vecka men ett lagom förtjänst som man köpte en annan halvdan husbil för. Då helst sent på hösten
Ja så där höll man på. Skitskoj att åka runt hos firmor också och leta på bakgårdarna efter trevliga objekt som skulle fixas under vintern.
Fast vi köpte faktiskt en sprillans Solifer 1990. En Alkovbil med bensinmotor. Jag vet att efter bilen var maxutrustad (Markis, cykelställ och radio) så kostade den 230.000 kr. Vi hade den ett år och bytte sedan bort den mot en annan ny husbil (Adriatik 610). Vi fick tillbaka varenda öre+ nån tusing, så läget var lite anorlunda då.
För att anknyta till tråden så var iofs anskaffningskostnaderna stora men ekonomiskt sett så var det rätt så OK ändå.
Samt att när man var ute på Campingar så kom folk fram och var ärligt nyfikna och frågade hur det var att åka husbil. Övernatta gick också fint att göra lite överallt utan att nån kom och jagade bort en! Det var ju inte så jättevanligt med husbilar då, även om det ökade på rätt så kraftigt med bilar i Sverige under 90-talet.
Mycket skoj har man haft med husbilsåkat och man hoppas att man får fortsätta med det.
Anders
Om man hade varit smart så skulle man ha köpt en lite äldre husbil för ett par hundra tusen och behållt den, men nu är man inte så smart......
När vi var nya i det här med husbilar (1988), så köpte man en halvhyfsad och fixade till det ........åkte nån sommar och krängde den direkt efter semestern!
Sålde gjorde man på TV4, ett jäkla jobb med att lägga ut en annons men det det gick.
Bilarna var sålda på max en vecka men ett lagom förtjänst som man köpte en annan halvdan husbil för. Då helst sent på hösten
Ja så där höll man på. Skitskoj att åka runt hos firmor också och leta på bakgårdarna efter trevliga objekt som skulle fixas under vintern.
Fast vi köpte faktiskt en sprillans Solifer 1990. En Alkovbil med bensinmotor. Jag vet att efter bilen var maxutrustad (Markis, cykelställ och radio) så kostade den 230.000 kr. Vi hade den ett år och bytte sedan bort den mot en annan ny husbil (Adriatik 610). Vi fick tillbaka varenda öre+ nån tusing, så läget var lite anorlunda då.
För att anknyta till tråden så var iofs anskaffningskostnaderna stora men ekonomiskt sett så var det rätt så OK ändå.
Samt att när man var ute på Campingar så kom folk fram och var ärligt nyfikna och frågade hur det var att åka husbil. Övernatta gick också fint att göra lite överallt utan att nån kom och jagade bort en! Det var ju inte så jättevanligt med husbilar då, även om det ökade på rätt så kraftigt med bilar i Sverige under 90-talet.
Mycket skoj har man haft med husbilsåkat och man hoppas att man får fortsätta med det.
Anders