• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många "gasolplattor" behövs

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Hur många "gasolplattor" behövs

I kväll så åt vi portugisiskt färskt fläsk med löksås och kokt potatis. Skönt att jag har ett bra kök som rymmer två stekpannor och en kastrull samt utrymme att skära upp tomat och lite annat. Samt att kunna skölja av det som behövs sköljas av.

Så här såg det ut.
DSCN0196.JPG
I kastrullen är det potatis, fläsket på grilljärnet och löksåsen i det halvhöga järnet.

Hur jag skulle klara detta på en eller två gasolbrännare fattar jag inte! Jag förmodar att vi har väldigt olika matvanor!! Eventuellt kunde man ju grillat fläsket på en grill ute men vi har inte med oss någon grill. Vem vill stå ute i mörkret och grilla halvsju på kvällen?? Inte någon av oss!

Maten smakade jättegott!

Eva
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hur många "gasolplattor" behövs

Två plattor. Saknar större avställningsytor vid köket.
Vi steker aldrig något inne i bilen pga. fett oset. Är det fisk eller kött som skall stekas så gör vi det utanför med en separat gasol grill (liten). Vi har två hundar också, och det får inte bli "stallkänsla" i bilen..
Vid mer ordnade camping/ställplatser har vi en Paningrill som är suverän. Man kan stoppa vad som helst i den då den har nonstick yta. Den är dock elektrisk och kräver 1200W.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Hur många "gasolplattor" behövs

Två. Skulle gärna offra den tredje mot mer plats på bänken. Så länge man får dit en Omniaugn är jag glad.
Har en elplatta för färjor, och om man står vid stolpe.


Peter :)
 
F

F.d. 55335

Guest
Sv: Hur många "gasolplattor" behövs

Har tre använder Max två. All mat som skall stekas lagas utomhus, grill används mycket. Gasolugn används mycket till gratänger och dyl, mikro väldigt lite.
 
Toppen