Något som också är mycket vanligt och har tilltagit är att frågorna är väldigt ofullständiga, t.ex.
Min husbil startar inte..?
Min panna startar inte..?
mitt kylskåp startar inte..?
Vid fråga om man har kollat i bruksanvisningen kommer normalt inget svar.
På fråga vilken husbil, kan svaret t.ex. bli Hymer, ingen uppgift om årsmodell chassie, eller motor, hur skall någon kunna svara då?
Vilken panna? svar Truma i bästa fall.
Vilket kylskåp? Dometic.
Ingen typ, år eller något mera.
Man har alltså inte alls försökt att sätta sig in i vilka uppgifter som behövs för att andra skall kunna ge ett svar som fungerar, och väntar sig ändå ett svar, förmodligen av ren bekvämlighet.
Detta genererar ju massor av motfrågor som först måste tröskas igenom innan någon kan börja bearbeta problemet, kanske inte så underligt
att många av de som kan tröttnar, och antingen struntar i att svara eller ger ett lite "bitskt" svar..?
Hur det än är, ett forum är ju inte någon slags kundtjänst med anställd personal som är skyldig att svara på allting inom en viss tid, utan
en plats för diskussioner kring ett ämne som förhoppningsvis medlemmarna är roade av. Forum betyder inte wikipedia, utan betydelsen är
snarare "Att Diskutera" d.v.s. tvåvägskommunikation, där alla bör försöka dra sitt strå till stacken efter förmåga och inte bara kräva av några relativt få!
Det kanske skall vara så här framöver inom Hbk's forum att frågeställaren själv skall komma med svaret på sin fråga........
För då slipper ju ni andra irritera er på frågeställningen...
Och sen måste nog frågeställaren framöver ta mer hänsyn till er som irriterar sig på en fråga, så vi inte retar upp er med våra frågor....
Och inte förrän då blir nog hbk en bra förening.......
för dem åtminstone...
Senast ändrad: