• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HUR GICK DET TILL

F

F.d. 12156

Guest
Sv: HUR GICK DET TILL

Ja du Greven köra hoj på bakhjul är väl ingen konst.......kan väl alla,

jag raggade upp min fru med att köra bilen på 2 hjul in på hennes skola,Där hon jobbade,
riggade upp en ramp så jag kom upp,för jag visste att hon hade rast just då,Drog några varav på skolgården och immpade som attan bara för att hon skulle se mej.........och vips så var vi gifta och nu har vi två barn.......3 bilar och en massa sjukdommar.och Regn!!

MEn om vi nu ska vara helt ärliga så gick det nog inte till så..får väl med hustrus rätt göra ett tillägg här :rolleyes:
Internet...Aftonbladet! Många timmar bakom ett tangentbord innan det blev träff på riktigt, sen gick det snabbt till förlovning, giftermål och barn. Förlovad efter 1,5 månad, gifta efter 5 månander och äldsta sonen kom efter 10 månander. Nu varit gifta sedan 2002.
//Agneta
Den första verisionen var grymmare :D,ska tillägga att jag hoppat fyrhjuling i snowboardhopp i skidbacken...................det gör jag inte om:eek:........höll på att slå ihjäl mig.........fast jag är fortfarande ensam om det i ombergsbacken he he .....:D

F

F.d. 15874

Guest

Den första verisionen var grymmare :D,ska tillägga att jag hoppat fyrhjuling i snowboardhopp i skidbacken...................det gör jag inte om:eek:........höll på att slå ihjäl mig.........fast jag är fortfarande ensam om det i ombergsbacken he he .....:D

Jo, jag håller med om att den versionen hade varit lite häftigare men nog väldigt ogenomförbar på en skolgård, tänk vad polisen hade varit där snabbt!!
Och om han ens skulle få för sig att hoppa i en snowboard backe..med snowboard.. skulle jag bli tokig på honom!

//Agneta

F

F.d. 12156

Guest

:D
Jo, jag håller med om att den versionen hade varit lite häftigare men nog väldigt ogenomförbar på en skolgård, tänk vad polisen hade varit där snabbt!!
Och om han ens skulle få för sig att hoppa i en snowboard backe..med snowboard.. skulle jag bli tokig på honom!

//Agneta

Min fru tycker att jag är väl impulsiv , men jag bara måste testa vissa saker ......:D

F

F.d. 8784

Guest

Hur gick det till!
Så här gick det till när vi träffades. 1968 kom jag körandes i min 62:ans OPEL Rekord när jag fick se två tjejer gå och lifta, jag plockade upp båda två. 1970 gifte jag mig med en av dem, vi är fortfarande gifta och trivs ihop.
Ingemar

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej Greven! Innan jag berättar om oss, så måste jag bara säga att jag gillar dina trådar som du startar! Du verkar ha gott om humor, du verkar helt enkelt vara en festlig typ, störskön!
Man blir verkligen glad när man läser dina inlägg!

Jag och min man träffades på mitt jobb, han började där för 21 år sedan, vi är gifta sedan 11 år, har två barn 3 och 5 år gamla, och ja, vi jobbar kvar bägge två på samma ställe!

Hälsn Annette

F

F.d. 12156

Guest

Hej Greven! Innan jag berättar om oss, så måste jag bara säga att jag gillar dina trådar som du startar! Du verkar ha gott om humor, du verkar helt enkelt vara en festlig typ, störskön!
Man blir verkligen glad när man läser dina inlägg!

Jag och min man träffades på mitt jobb, han började där för 21 år sedan, vi är gifta sedan 11 år, har två barn 3 och 5 år gamla, och ja, vi jobbar kvar bägge två på samma ställe!

Hälsn Annette

Jag kan bara säga tack , verkar som att jag har lite för mycket ledig tid nu ..........
kalla det rastlös eller nåt , husbilen står ju i stallet och fnyser och vill ut ........:)på vägarna

F

F.d. 13647

Guest

Hej Greven,blev ihop med min fru genom flaskpost som min hund hittade,nu har vi varit ihop i 7 år och gifta i 1,1/2år,fan vad tiden går,men jag trivs,jäkla hund,HaHa

lasse58

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
497
Medlemskap
2025

Tjena Greven!

31 år har hustrun å jag varit ihop! 2 Grabbar som flyttade från stan.
Vi blev med husbil strax innan bägge drog, var med ett par ggr men nu
är det bara vi å KÄRLEK!!!!+1 Terrier

Sorry,upptäckte att själva sammankomsten efterfrågades!!!

Vattentornet i Växjö, hon jobbade där,jag fikade där! Inte svårt men väldigt enkelt!

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Tja, rosor och champagne fixar det mesta.
Under studietiden i Lund träffade jag min blivande hos min dåvarande flickvän. Något hände - dumpade min flickvän för att börja uppvakta Viola med stort V!

Jag brukar försöka genomföra det jag föresatt mig - det finns nog dom som tycker att jag är en envis jävel.....

Tre veckor och en hel termins studiemedel investerade i rosor och skumpa resulterade. Mitt livs bästa investering. Viola brukar hålla med - hon fick försörja mig resten av terminen eftersom jag redan spenderat hela studielånet.

Två år senare gifte vi oss och på den vägen är det sedan 39 år, 2 barn och 2 barnbarn.

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Hittade min blivande hustru när hon var fjorton år,jag är två år äldre. Förlovade oss efter några år och gifte oss 21dec 1963. Alltså hållt ihop i 50 år och har vi varit gifta i 45 år. Två fina pojkar har vi fött upp. Fem barnbarn och ett barnbarnsbarn (ett till på väg) har pojkarna sett till att vi fått. Romantik ? Något måste det ju ha varit. Fast de första åren var det nog mest min motorcykel hustrun var kär i misstänker jag. Hon säger själv att det var för mina breda axlar och smala midja hon tog mig. Ett minne blott som ni säkert förstår. Numera är jag nog mer lik en "pilsnerflaska" så det är nog tur att jag har en motorcykel som lockbete.

Ce-eN !

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

Hej

Här var det kärlek på lasarett