• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HUR GICK DET TILL

F

F.d. 12156

Guest
Dom flesta som är här på husbilsklubben har ju en partner eller har haft .Jag träffade min i grannhuset brevid hon kikade på mig när jag körde båge på bakhjulet , tyckte väl troligtvis att jag var urläcker, min dragningskraft är känd vida om kring på det täcka könet:D
vi blev iallafall tillsammans en nyårsafton eller var det julafton?Skit samma vi har iallafall varit gifta i 19 år ,så jag tänkte fråga lite snällt om det finns några fler par i detta forum:)...så frågan är var det mer romantiskt när ni träffades ........:confused: och finns det några som varit tillsammans länge .......:rolleyes:släpp lös lite nu och svara på grevens nyfikna frågor gammal som ung....

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: HUR GICK DET TILL

DU var mej en snabb jäkel vi har ju knappt hunnit hem från en trevlig kväll hos er.
Redan har du lagt upp denna tråd. Ingen romantik här träffades på Electrolux 1971.
Har nu varit gifta i 34 år. Fem barn åtta barnbarn och ett barnbarnsbarn (där ligger du i lä)
Får passa på och tacka Greven och Grevinnan för en trevlig kväll som gett oss många nya idéer.
Hoppas vi ses snart igen.
Gunilla & Rolf

F

F.d. 2692

Guest

Samma här, det var granntjejen som jag föll för, det var 8 år sen.
Det klickade till vid en gårdsfest som vi hade.
Man behöver ju inte springa över ån...

F

F.d. 12156

Guest

DU var mej en snabb jäkel vi har ju knappt hunnit hem från en trevlig kväll hos er.
Redan har du lagt upp denna tråd. Ingen romantik här träffades på Electrolux 1971.
Har nu varit gifta i 34 år. Fem barn åtta barnbarn och ett barnbarnsbarn (där ligger du i lä)
Får passa på och tacka Greven och Grevinnan för en trevlig kväll som gett oss många nya idéer.
Hoppas vi ses snart igen.
Gunilla & Rolf
tack för tipset om tråden jag hugger på det mesta , men jag fiskar inte så mycket därför vill jag inte åka norrut ...........:)

F

F.d. 52909

Guest

Nu du Greven....har du satt tummen på en intressant punkt, ska bli intressant o följa denna tråden...hmmm, själv får jag be o återkomma när jag checkat av med "sheriffen" = sambon hur det verkligen låg till..vill ju inte sväva ut för mycket ang hur min charm hade den förmågan o fånga denna fantastiska kvinna som jag är mycket stolt o glad över o få säga är min sambo....o hoppas så får förbli tills tiden skiljer oss åt.

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

På 70 talet körde jag usa bil och en Lördag kväll på torget i Trelleborg träffade jag min Mia och vi har varit i hop 27 år och gifta i 25 år i maj 2008 och har 4 pojkar 26 , 24 .18 ,16 år och 2 barnbarn (and still going strong)/ Claes som fortfarande kör usa bil och Husbil nu tillsamman med Mia.

Senast ändrad:
F

F.d. 4272

Guest

Romantiskt?? ja ja vet inte det, hittade Lotta på Värsan i Nyköping eller var det tvärtom, minns inte.
Pga tiden som gått kanske eller alkohol intag?
Nu 25 år senare och 25 kg tyngre (Jonny) så har vi en ungdom av tre kvar hemma, men hur länge
vet vi inte. Letar eget förfullt. Tiden går för fort, nu gäller det att få tag på otroliga mängder bromsvätskor, stoppa klockorna.

F

F.d. 55288

Guest

Vi träffades på något så romantiskt det bara kan vara för en 18-årig tjej 1976, ett disco-golv med knallröda platåträskor och Donna Summers hit ur högtalarna
Tre barn och ett barnbarn senare är vi nu i full gång med att planera framtidens resor med husbilen.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag körde på Framhjulet! :mcride: :yes: :wub:

Hehehe, wish I could.... :cool:

Började sjunga i Janne "Lucas" rock Gospelkör för 8år sedan...
Där Stod >änna granner< tös mé Bruna rådjursögon.. Opppsss. Här E´vi..!

Sedan följde hon mé som fotograf på turné med mitt dåvarande band...
Tills hon en da´ sa´... Hörru, det där skulle Vi kunna göra bättre...

Unt dir Los Stollos was back in business again...

Hahaha, Greven... You're the man... Vilka sköna frågor du slänger iväg!

Trevlig helg på Er HBK'are..
Nu har vi haft semester i tre veckor, de närmaste 4a veckorna jobbar vi helger...
Men dé E´så kul här på forumet, så tele2 dongeln får se till att vi kan surfa in här å' kolla läget.
//MS

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Inte alltid det är lycka med husbil :twitcy: var gift i 23 år skaffade husbil tog mindre än 1 år så var man singel. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för ..... laddar för en ny vår, sommar höst vinter med min nya älskling.
Ha det gott husbilsvänner
Pelle 570

M

mikkis

Guest

hej

Och jag träffade min "sol" en lördag för 16 år sedan å Centralens pub i göteborg....
Gifta blev vi 5 maj- 2007.
/
Mikkis

F

F.d. 8517

Guest

De va inte så dramatiskt vi träffades på Lillstugan 1952 på knuttetiden. o sen hare runnit mycke vatten under broarna. firade 53e. brällopsdagen för ett par veckor sen de har väl gnisslat ibland men funkar ännu. 2 barn blev det samt 2 barn barn o ett barn barns barn samt ett till mycke snart. om fordon kan man säga vi har använt alla sorter egna MC Bil Lastbilar Traktorer Flygplan o numer bara Husbil P bil o en Mc..
:mcride: Ha de bara där ute i Verkligheten..:yes::spinny:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50004

Guest

Hasse körde runt och raggade i en ombyggd blå wolksvagenbuss med röda gardiner. Han var ricktigt läcker, tydligen gillade han mig också en lång smal tjej med långt rött lockigt hår och klädd i kortkort och högklackade stövlar. Ricktigt så ser man inte ut idag, men vi har varit gifta i 41 år i år.
Lena

F

F.d. 25107

Guest

Hej alla glada HBK are

Satt i min gamla Ford Customline årsmodell 53 med Aircond (rosthål) då min Kaktus hoppade in och satt sig och snackade lite. Och detta har vi fortsatt under 41 år.
Under dessa år har vi varit gifta i 39 och fått 4 barn 39-37-35 och så kom sladden 1980 allså 29 år sedan har vi fått 8 barnbarn.

Roland & Ann-Britt

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Dennis och jag träffades på jobbet. Jag arbetade som trafikledare och han började som busschaufför hos oss. Första gången jag såg honom tänkte jag " vilken ur snygg och trevlig skåning" ..........honom ska jag titta närmare på!
Visst var det romantiskt, vi flörtade och fnissade som tonåringar. Sedan var det dags för kräftskiva med personalen.....(hoppas ingen tar anstöt av detta) men efter ett par glas vin och lite peppande från personen som bor inom mig, så gick jag fram och frågade " Var sover du i natt" han såg häpen ut och svarade " vet inte" Jag svarar " nu vet du det".
Detta är 13 år sedan, han sover fortfarande hos mig och blir bara snyggare med åren. :wub:

Hälsningar Kerstin

Senast ändrad:
F

F.d. 52929

Guest

Vi träffades för första gången för över 50 år sen, flyttade ihop 73 gifte oss 81, inget knäliggande här inte men fick ett ja iallafall. tre vuxna barn tre barnbarn och de sista 8 åren två fosterbarn 11 och 16 år gamla.

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Träffade min Lena på krogen, Portalen, i Jönköping 1968. Följde henne hem puss...puss sen blev det inte mer. Fjorton dar senare gick jag på Portalen igen.... hon var där.... sen dess blev det vi!!!
Idag har det resulterat i tre barn och fem barbarn hittills. Och i höstas blev vi med husbil. Livet är gott!!

Sture & Lena :spinny:

F

F.d. 15874

Guest

Ja du Greven köra hoj på bakhjul är väl ingen konst.......kan väl alla,

jag raggade upp min fru med att köra bilen på 2 hjul in på hennes skola,Där hon jobbade,
riggade upp en ramp så jag kom upp,för jag visste att hon hade rast just då,Drog några varav på skolgården och immpade som attan bara för att hon skulle se mej.........och vips så var vi gifta och nu har vi två barn.......3 bilar och en massa sjukdommar.och Regn!!

MEn om vi nu ska vara helt ärliga så gick det nog inte till så..får väl med hustrus rätt göra ett tillägg här :rolleyes:
Internet...Aftonbladet! Många timmar bakom ett tangentbord innan det blev träff på riktigt, sen gick det snabbt till förlovning, giftermål och barn. Förlovad efter 1,5 månad, gifta efter 5 månander och äldsta sonen kom efter 10 månander. Nu varit gifta sedan 2002.
//Agneta

Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

En av mina vänner skulle skjutsa sin dåvarande flickvän till till sjukvårdsbiträdesskolan i Vänersborg. Eftersom han inte hade körkort, så gissa vem som skulle vara schaufför.
Hon skulle där på ett elevhem dela rum med Anette. Detta var på hösten 1979.
Vi gifte oss 1982, resten är historia.
Calle

Tycker det är mycket roligare att träffas och plåga omgivningen med allt skryt om barn och barnbarn. Sitter man mittemot varandra går det inte att bara "klicka bort" och titta på nåt annat.

Senast ändrad:
Toppen