Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag åker i en bensinare 1990a, så håller mig mellan 80 - 85 på de större vägarna.
Klart att kategorivägar med mitträcke skapar lite köer bakom, men upplever ändå att de flesta accepterar en gammal trött husbil på vägarna.
Har lärt mig att det inte är ekonomiskt att använda farthållaren. Den håller samma fart hela tiden, förbereder inte farten t,x när man närmar sig en uppförsbacke.På 2+1vägar följer jag trafikrytmen. Jag har två "fasta" lägen på min farthållare. Den ena har jag programmerat till 75 km/h och använder för det mesta. Den andra till 105 km/h använder jag när det är enkelfilig och jag har någon bakom mig.
På motorvägar håller jag 95 km/h.
Det slår 5 km/h mellan min hastighetsmätaren och GPSen (verklig fart).
Jag förbereder uppförsbackar med högerfoten.Har lärt mig att det inte är ekonomiskt att använda farthållaren. Den håller samma fart hela tiden, förbereder inte farten t,x när man närmar sig en uppförsbacke.
Exakt, nästan ett måste, det blir ändå full gas i backarna med vår bil oavsett om jag eller cruisen gasar, ifall man inte vill tappa fartJag förbereder uppförsbackar med högerfoten.
Jag tappar fart i uppförsbackarna för att spara på dieselExakt, nästan ett måste, det blir ändå full gas i backarna med vår bil oavsett om jag eller cruisen gasar, ifall man inte vill tappa fart
Med manuell låda och farthållare så vill jag gärna hålla någorlunda konstant fart.Jag tappar fart i uppförsbackarna för att spara på diesel
Jag ger lätt gas innan backen med farthållare på för att få fart. Sen känner man när farthållare tar över gasen igen och låter den jobba.Har lärt mig att det inte är ekonomiskt att använda farthållaren. Den håller samma fart hela tiden, förbereder inte farten t,x när man närmar sig en uppförsbacke.
Den som kör bestämmer, den som sitter bredvid är så god att njuta av utsikten ;-)Då jag tog körkort, -64, fick vi lära oss att anpassa hastigheten efter sikt
och väg-väglag, bil, förare. Saknar i dag körkort p gr av syn. Hustrun kör
och vill inte alls lyssna på mina gamla och goda råd. Vidhåller att vi i dag
borde göra som förr då det inte fanns alla hastighetsskyltar, anpassa farten
efter omständigheterna.
Bra råd men ack så svårt att följa. Är nog därför som jag får mina åthutningarDen som kör bestämmer, den som sitter bredvid är så god att njuta av utsikten ;-)