Sv: Hur förhindra INbrott i husbilen?
For meg er beskyttelses teknikk og trygghet veldig viktig. Man kan selvsagt prøve med masse billige "mickey mouse" metoder.
Men man skal også
selv blindet/sløvet av røyk, kunne rømme bilen meget enkelt ved en f.eks brann, derfor er jeg meget skeptisk til ekstra egen konstruerte låse mekanismer på rømningsveier.
En venn fikk en ulmebrann i sitt hus, han våknet, sterkt sløvet, klarte såvidt å åpne en enkel terassedør to meter unna sengen, falt sammen og døde, ved siden av lå rottweiler tispa også død.....
Hvorfor ikke spandere 10 lapper på ett komplett sikkerhets alarm system? Dette er -komplett beskyttelse- når vi er som svakest, under søvn, og vi snakker om å forsterke semester kvaliteten.
Min løsning:
NX5 sikkerhets system med multi gassensor som standard.
Legg til:
Bevegelses sensorer utvendig, antall 2-4.
Trådløse magnetbrytere på dører/luker/store vinduer.
Stor sirene for lydsignal.
SOS knapp.
Alarmen kan tilkobles telefon og masse annet.
Med dette opplegget vil kriminelle være varslet, med utvendig lys, om at de er oppdaget allerede 2 meter FØR- de kommer inntil husbilen, og jeg er sikker på at pakket da istedet vil velge ett enklere offer, enn å utfordre enda flere sikkerhetssoner systemet de allerede har aktivert.
Da rusler garantert kjeltringene bort fra min bil..... til en annen.............. hvor de uforstyrret kan skjære vinduer og bryte opp uforstyrret.......
Uten slik anlegg aktivert sover vi ikke i en en eneste husbil. Har i alle våre husbiler montert NX4 og i de nyere NX5 med utvendig bevegelse. Og er meget bevemme med ett slikt anlegg.
Her er noen bilder fra monteringen. Grei jobb om man liker å skru litt.
Bobil og Sikkerhet - www.123hjemmeside.no/alfafredroger