mikael Berg
HBK Medlem
Det är bra att man har radio.....
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har du möjlighet att ansluta din nya digitalbox hemma. Du kan testa att ansluta den till antennen som du har hemma. Använd även den tv som du har i husbilen. Bor du i lägenhet kan det vara svårare. Många leverantörer kör bara ut digital kabel-tv till uttagen.Vi har köpt en liten box som vi ansluter antennkabeln till. Därefter en HDMi till Tv:n. Detta trodde jag skulle ge bra TV överallt men så är det inte. Ibland ingen mottagning alls, andra platser kan bli en bra kanal 4 och endast det. Andra platser kan ge hyfsat bra 1,2,4:an Vilket är de vi vill ha! Men de flesta ställen vi varit på i Sverige har inte givit några kanaler tillgängliga. Måste man köpa nån annan box, abbonemang eller gör vi nått fel??
Känns inte som en bra lösning med stång som går genom ett överskåp. En del säger att fasta rundstrålande har ofta dåliga prestanda även med förstärkare. Finns det nån fast som är bra och billig?
Precis vad jag alltid trott!Frekvenserna spelar roll, men om signalen är packad med analog eller digital information kvittar.
Vi har köpt en liten box som vi ansluter antennkabeln till. Därefter en HDMi till Tv:n. Detta trodde jag skulle ge bra TV överallt men så är det inte. Ibland ingen mottagning alls, andra platser kan bli en bra kanal 4 och endast det. Andra platser kan ge hyfsat bra 1,2,4:an Vilket är de vi vill ha! Men de flesta ställen vi varit på i Sverige har inte givit några kanaler tillgängliga. Måste man köpa nån annan box, abbonemang eller gör vi nått fel??
Men när kom digital TVn? De problem som TS har måste ju kommit senare och då är det säkert något fel på antenn med anslutning. Jag hade absolut börjat med att koppla antennen till en annan kabel. Om inte detta hjälper så skulle jag plockat ner antennen och kollat denna. Var med om en antenn som trots att den väl ska vara byggd för utomhus hade tagit in vatten med ärgade anslutningar som följd.När marksänd digitaltv kom och vi skulle byta hemma fick vi rådet att även byta antenn - vilket gjorde märkbar skillnad. Kan inte riktigt teknikaliteterna bakom men det var något med att analogt och digitalt nyttjade olika frekvensband osv och då påverkar antennens utformning och egenskaper hur bra signalen kommer in.
Digitaltv kom 1999 och analogt fanns kvar till 2008. Trådskaparens bil o antenn (förmodligen) är från 2003.Men när kom digital TVn? De problem som TS har måste ju kommit senare och då är det säkert något fel på antenn med anslutning. Jag hade absolut börjat med att koppla antennen till en annan kabel. Om inte detta hjälper så skulle jag plockat ner antennen och kollat denna. Var med om en antenn som trots att den väl ska vara byggd för utomhus hade tagit in vatten med ärgade anslutningar som följd.
Bra finns och billiga finns, men inte någon som kombinerar dessa egenskaper.Enkelt svar, nej!