Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ett bra sätt köp en borr som går åt vänster,och borra det brukar fungera,
TackFör att se framåt på saken, dvs att inte förstöra fler skruvar.
Använd alltid bara exakt rätt mejsel, skilj på Pozidrive och Ph mejslar, använd rätt storlek skruva aldrig om inte mejseln passar som handsken i skruvspåret. Se alltid alla skruvar som skall lossas som fastrostade.
Köp aldrig, och släng alltid den "billigast möjliga" skruvmejsel som varken är Pz eller Ph.
Föresten släng alla dåliga verktyg.
En gång förstört skruvspår ställer till det.
Återskruva alltid med nya och helst rostfria skruvar.
Roy
Går det inte att borra mitt i skruven med ex en 2mm borr. Borra bara någon mm in. Gå sedan upp i storlek på borren lite mindre än skruvskallens diameter. Öka borrens storlek till skruvskallens diameter. Borra försiktigt så att du inte borrar genom plåten. När skruvskallens diameter minskar kan du till slut lyfta plåten över skruven.
Man skall INTE använda rostfria skruv när den kommer i kontakt med aluminium. För aluminiumplåten kommer förr eller senare att förstöras.
Lycka till
Lägger till en länk om rostfria skruvar, bra eller inte bra att använda. Läs gärna den och bilda dig en egen uppfattning. http://www.husbilsklubben.se/forums/t56997-2/