• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur begränsa utrymmet för hunden utanför bilen?

W

Weckman

Guest
Ebay är det som gäller. Den är inte så stor som bilden visar, men inget man bara rycker upp heller. Kolla filmer på Youtube
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Intressant Per o Anne!
Hur liten eller stor hund har ni? Tar sig inte en liten hund genom maskorna och en stor hund fäller väl fårstängslet ganska lätt?
Eller har ni elen på? :) (OBS! Det är ett skämt - alla här på HBK har ju inte humor, så det är bäst att vara tydlig med när man skämtar).

Vi har en liten Mittelspitz och en Collie, så vi har i värsta fall båda problemen.

//Jan
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Tack för alla tips!
Vi ska ut och testa lite kommande helg.
Så länge jag är med utanför bilen så kan hon vara lös. Hon kommer inte att dra iväg då.
Problemet blir när jag är utom synhåll och grannen dukar fram mat. Då kommer frestelsen bli för stor.
Det är en Golden Retriever vi pratar om :)
Jag vill som någon påpekat ovan inte fästa henne i något i bilen. Enda möjliga stället som skulle hålla i så fall är i hjulen/ramen.
En platta under hjulet är ju dock en intressant idé. Jag är bara fundersam hur mycket hon trasslar in bord, stolar och annat då.
Men vi får testa och se.
Alternativet med canvasstaketet är också klart intressant.
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Intressant Per o Anne!
Hur liten eller stor hund har ni? Tar sig inte en liten hund genom maskorna och en stor hund fäller väl fårstängslet ganska lätt?
Eller har ni elen på? :) (OBS! Det är ett skämt - alla här på HBK har ju inte humor, så det är bäst att vara tydlig med när man skämtar).

Vi har en liten Mittelspitz och en Collie, så vi har i värsta fall båda problemen.

//Jan
i har haft Tollare tidigare och dom kommer inte genom maskorna och har aldrig försökt fälla det. Nu har vi en Landseer och skulle nog lätt kunna fälla det. Men jag tror nog han fattar att det är ett staket precis som hemma där halva tomten är inhängnad med fårstängsel. Man får väl slå på elen annars :) .
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Har fixat en enkel och smidig anordning för att koppla hunden när vi parkerat.
En låswire från Biltema runt hjulet. Öglorna hakas ihop med karbinhake. Fäster kopplet på denna med en karbinhake.
Nåja, Selma verkade måttligt road av att få sitta fast på garageuppfarten.BB63F3DF-751B-4CF1-A77E-0AD824162EE6.jpeg
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Har fixat en enkel och smidig anordning för att koppla hunden när vi parkerat.
En låswire från Biltema runt hjulet. Öglorna hakas ihop med karbinhake. Fäster kopplet på denna med en karbinhake.
Nåja, Selma verkade måttligt road av att få sitta fast på garageuppfarten.Visa bilaga 194094
Det var det smartaste i den vägen, som jag har sett.
 
F

F.d. 14324

Guest
Ja, det var verkligen smart, en sån får det bli! :)

Tillägg... Jag visade min fru bilden och sa att en sån här måste vi skaffa, jag tror att jag kan ha begått ett misstag, min fru missuppfattade hela grejen och tyckte att det vore toppen med en hund till, suck, vi får väl döpa den till Selma.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen