Sv: Hur avyttrar man bäst en husbil?
Hej Krinil..
Blev lite förvånad, du har gjort flera bra inlägg här och inte varit rädd för att "sticka ut hakan"..
Men det skulle du ju fortsätta med.. Bra.!
Jag har sålt 3 helintegrerade på Blocket, inte samma prisklass som din, "bara" runt 120-300" kr
Erfarenheten är att flera bilder (vidvinkel) är säljande, och att ha lite is i magen fram till början av juni eller innan midsommar, Då har spekulanter sett på många och det börjar bli lite panik innan midsommar och industrisem. Det finns även seriösa husvagns och husbilsfirmor som säljer för kunds räkning, fördelen med det är att firman kan lägga upp avb.konrakt. Inte alla kan slanta upp 3-400" kr eller mer kontant.. Sen bör ju husbilen vara microskopiskt ren både inne och ute, helst se nästan oanvänd ut.. Extratillbehör är säljande.. Det fanns 5-6000 till salu på blocket förra våren, blir nog några tusen fler iår. Många vill byta upp sig, och handlarna vill inte ta byte till någerlunda pris..
Bli inte förvånad om du får abstinens och snabbt börjar leta efter en annan husbil, Det drabbade mig, jag fick snabbt åka tåg till Eskilstuna för att köpa den enda helintegrerade på Blocket i min prisklass..
Den hade jag ett år, sen fick jag åka tåg till Hedemora.. Men det är ju en helt annan historia..
Lycka till..
Libom