• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur avyttrar man bäst en husbil?

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Hur avyttrar man bäst en husbil?

...nämenvafannudå teddi! Vi snackar inte naturkatastrof. Jag gör en annan inriktning en begränsad tid. Tro inte du slipper mig här! :)

:-/<rister

Kommer du att vara Intresserad... eller??

Bosse

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hallå! Nu kom det att handla mycket om mig. Det var inte meningen. Jag ville få råd kring försäljningen av husbilen, vilket jag också fått. Ser inte de förändrade livsvillkoren särskilt dramatiska. Men jag är väl lite skadad på den punkten! :) Det här är mest omtumlande och spännande och delvis självvalt! Men nu gäller det i första hand att sälja husbilen,... eller inte! :)

:-/<rister

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hejsan mni vän.
Jag blev ju tvungen att sälja min husbil också, det var inte kul men nödvändigt.
Vi bodde ju i våran året runt så lite krångligt blev det.
Jag sålde den via blocket och det gick faktiskt bra, det tog lite tid men en seriös köpare hörde till slut av sig.
Vi har nu skaffat husvagn för att kunna njuta av utelivet ändå, det funkar nog det med, jag hoppas och tror att vi är välkommen på våra träffar ändå, vi är ju trotts allt med i klubben ännu.
Husvagn är ju mycket mycket billigare och jag har utrustst min för fricamping.
Jag önskar dig lycka till med försäljningen och hoppas vi ses någonstans.
MVH KEJO 20 med hustru.

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Hej Krinil..
Blev lite förvånad, du har gjort flera bra inlägg här och inte varit rädd för att "sticka ut hakan"..
Men det skulle du ju fortsätta med.. Bra.!
Jag har sålt 3 helintegrerade på Blocket, inte samma prisklass som din, "bara" runt 120-300" kr
Erfarenheten är att flera bilder (vidvinkel) är säljande, och att ha lite is i magen fram till början av juni eller innan midsommar, Då har spekulanter sett på många och det börjar bli lite panik innan midsommar och industrisem. Det finns även seriösa husvagns och husbilsfirmor som säljer för kunds räkning, fördelen med det är att firman kan lägga upp avb.konrakt. Inte alla kan slanta upp 3-400" kr eller mer kontant.. Sen bör ju husbilen vara microskopiskt ren både inne och ute, helst se nästan oanvänd ut.. Extratillbehör är säljande.. Det fanns 5-6000 till salu på blocket förra våren, blir nog några tusen fler iår. Många vill byta upp sig, och handlarna vill inte ta byte till någerlunda pris..
Bli inte förvånad om du får abstinens och snabbt börjar leta efter en annan husbil, Det drabbade mig, jag fick snabbt åka tåg till Eskilstuna för att köpa den enda helintegrerade på Blocket i min prisklass..
Den hade jag ett år, sen fick jag åka tåg till Hedemora.. Men det är ju en helt annan historia..
Lycka till..
Libom

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Krinil! Tänkare och filosofer dräller det inte av på detta forum! Ett hål har uppstått! Fyll det! :)

Jappe

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Jag fyllde i mitt hål med annan boendeform, i Spanien, och saknar inte husbilslivet/husvangslivet, men väljer ändå vara kvar som medlem i klubben.

Har sålt en hel del på blocket, och den springande punkten för en försäljning är foton, bra sådana och ett bra pris.Årstiden spelar ingen större roll. Finns alltid intressenter som väljer att köpa på udda perioder.

Jag önskar dig lycka till.

mvh
Fincan

" friheten är skönare i Andalusien "

Toppen