• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur avslutar man Outlook/hotmail mail?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
926
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Körde en av mina mailadresser på Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach och tyvärr så ser jag att jag har blivit utsatt för hackning på mailen.
Har ju i princip använt den till "skräppost" / inköp på nät / reklam men vill avsluta den mailen ändå.

Funderat ett tag vart jag sett Gravatar, och det är här i forumet, under Kontodetaljer som man hittar den. Det ser ut som Gravatar har delat ut en del kontoinformation.

Så min fråga är, hur avslutar man kontot hos Hotmail, numera Outlook?

1706530981410.png
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.089
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Körde en av mina mailadresser på Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach och tyvärr så ser jag att jag har blivit utsatt för hackning på mailen.
Har ju i princip använt den till "skräppost" / inköp på nät / reklam men vill avsluta den mailen ändå.

Funderat ett tag vart jag sett Gravatar, och det är här i forumet, under Kontodetaljer som man hittar den. Det ser ut som Gravatar har delat ut en del kontoinformation.

Så min fråga är, hur avslutar man kontot hos Hotmail, numera Outlook?

Visa bilaga 232138
Det här innebär inte nödvändigtvis att någon tagit sig in på din email, däremot ingår din emailadress i listan bland dom adresser som finns med i denna "databreach" ,min slask adress har funnits där flera år ,och använder den för mindre nogräknade tillfällen då man måste ange adress.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
926
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Det här innebär inte nödvändigtvis att någon tagit sig in på din email, däremot ingår din emailadress i listan bland dom adresser som finns med i denna "databreach" ,min slask adress har funnits där flera år ,och använder den för mindre nogräknade tillfällen då man måste ange adress.
Vill mest slippa skräpposten som kommer den vägen mellan 2-50 om dagen och slippa kasta lite viktigare mail.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vill mest slippa skräpposten som kommer den vägen mellan 2-50 om dagen och slippa kasta lite viktigare mail.

Men skräppost hamnar väl automatiskt i mappen skräppost, och gör den inte det så räcker det att markera ett mail som skräppost så slipper du dem sen från den avsändaren. Har du råkat starta en prenumeration på reklam så finns alltid en länk i mailet att avsluta den.

Jag får kanske 10st skräppost om året, av tusentals mail.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.902
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det verkar nästan i stället som riktig post ibland hamnar för lätt i skräppostboxen.

M.v.h. JANKRO.
Ja visst hamnar även riktig post där ibland, därför måste man även regelbundet kolla skräpmappen och bekräfta misstag som epostprogrammet gör, men för varje gång man kollar/städar så lär sig programmet att sortera posten rätt.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
926
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Men skräppost hamnar väl automatiskt i mappen skräppost, och gör den inte det så räcker det att markera ett mail som skräppost så slipper du dem sen från den avsändaren. Har du råkat starta en prenumeration på reklam så finns alltid en länk i mailet att avsluta den.

Jag får kanske 10st skräppost om året, av tusentals mail.
I wish. Om det ändå hamnade där det hör hemma, i papperskorgen direkt. Det vore på sin plats.
Mycket beror på om man ligger bakom en VPN och har en IT avdelning som aktivt ser till att filtren fungerar. Har mellan 150-200 mail om dagen jag betar av på jobbet, och det är som du säger kanske ca 10 per år som är rent skräp som lyckats smita igenom.
Man ska inte klicka på mail som man inte aktivt har bett om, så hamnar ett "äkta" mail i skräplådan, så kommer det igen ganska snart av avsändaren.
Men Hotmail, den släpper igenom allt, och blandar sig vilt, med riktig post och spampost.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.089
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Men skräppost hamnar väl automatiskt i mappen skräppost, och gör den inte det så räcker det att markera ett mail som skräppost så slipper du dem sen från den avsändaren. Har du råkat starta en prenumeration på reklam så finns alltid en länk i mailet att avsluta den.

Jag får kanske 10st skräppost om året, av tusentals mail.
Det gör dom tyvärr inte i Hotmail, får 10-20 skräp i inboxen varje dag, att markera som skräppost hjälper inte,det kommer alltid från nya adresser.
Nu har jag denna email bara för skräp där jag måste ange en adress,så jag bryr mej inte.
 
Toppen