Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
På Engelsons i Falkenberg är vi nu 35 Husbilar 96% svenskarGår på semester om ett par dagar och som vanligt har vi väldigt lösa planer för husbilandet. Ifjol var det lite tufft att vara "spontan" och köra dit kylaren pekar. Många fulla campingar och knöktrånga ställplatser. Fick ofta åka vidare eller ut o leta in på sena kvällarna. Inte alltid så roligt. Pandemin och hemestrandet kanske var en orsak, vet inte...
Ni som redan är ute, hur verkar läget vara under årets sommarmånader? Finns det områden i landet där det är lugnare i år, som man kan sikta på om man vill åka utan att ha förbokat platser sedan i vintras?
Vart i detta stora land är du, vilket område ungefär vill du upptäcka och vad är viktigt?Går på semester om ett par dagar och som vanligt har vi väldigt lösa planer för husbilandet. Ifjol var det lite tufft att vara "spontan" och köra dit kylaren pekar. Många fulla campingar och knöktrånga ställplatser. Fick ofta åka vidare eller ut o leta in på sena kvällarna. Inte alltid så roligt. Pandemin och hemestrandet kanske var en orsak, vet inte...
Ni som redan är ute, hur verkar läget vara under årets sommarmånader? Finns det områden i landet där det är lugnare i år, som man kan sikta på om man vill åka utan att ha förbokat platser sedan i vintras?
kanske dax för dig o ta en tur till Marocko ? billigt säger de ?
Det är intressant att se att du är en som verkligen står upp för höga ställplatspriser! By the way, Marocko är inte speciellt billigt! Ta en tripp dit och kolla!kanske dax för dig o ta en tur till Marocko ? billigt säger de ?
Just nu är planerna norrut: först höga kusten, sen kanske följa vindelälven mot fjällen.Vart i detta stora land är du, vilket område ungefär vill du upptäcka och vad är viktigt?
15 år det är inte dåligt.Vi har också varit ute och snurrat i veckorna runt midsommar, mellan 0- 50% beläggning på dom platser vi har stått på. Vi brukar också komma sent på kvällen.
Tyvärr la mina 15 år gamla bodelsbatterier av så jag fick byta dessa. Fick ett himla bra pris på Battericentralen i Hässleholm för ett 110 Ah GEL, ca 25x25 cm. Detsitter under passagerarsätet. nu ska jag vara extra försiktig med det batteriet så det håller längre. Det tog 10 timmar att byta samt fixa till lite runt batteriet. Jag är nog pedant när det gäller el.
Så nu ska vi ut och åka igen, kanske en svängom till Gotland och Norrtälje, där brukar det vara gott om plats och inga stora horder av husbilar.
Det är min uppfattning också. Där vi stannar är vi nästan alltid ensamma svenskaVad vi sett hittils under sommaren är att campingar och ställplatser främst besöks av svenskar.
Utländska fordon står på vanliga P-platser, skogsvägar osv (gratis)....
Mest tyskar...
det gör vi så gärna behåll myggen för er själva med !Huvudsaken att ni i södra Sverige stannar där nere och låter oss i norr få vara för oss själva en stund.
EXAKT såna platser försöker vi alltid att hitta!Se där, här befarade man trängsel/fullt på naturcampingen Kärleksudden vid vackra Vindelälvens strand (den här sträckan är ju ett självklart turistmål och det är högsäsong).
Vad händer? När vi svänger in kl 18.30 står endast 2 andra husbilar här! Nu vid kl 20 är vi fortfarande bara tre på hela campingen. Egen strandtomt och över 30m till närmaste granne är inte helt fel!
Visa bilaga 224454Visa bilaga 224455
Tips: Ställplats Grällstasjön ser jättefin ut, har inte stått där men var in med Volvon en sväng för att kolla. Den är ju ny. Elplatser på gräs med utsikt mot sjön. Några km innan Skuleberget.Just nu är planerna norrut: först höga kusten, sen kanske följa vindelälven mot fjällen.
HejTips: Ställplats Grällstasjön ser jättefin ut, har inte stått där men var in med Volvon en sväng för att kolla. Den är ju ny. Elplatser på gräs med utsikt mot sjön. Några km innan Skuleberget.
Jovisst, jag håller med. Men vid vissa tillfällen kanske man behöver den servicen, framförallt om man varit på resande fot några dagar. Det man slipper är de nackdelar som en vanlig camping har med många barnfamiljer etc.Hej
Sådana här ställplatser får nog betraktas som en husbilscamping med servicehus och all möjlig service, det kostar också 300kr att stå en natt där, priset är faktiskt högre än på campingen som ligger straks innan med samma service.
OBS. Det är inget fel med fullservice ställplatser för de som föredrar sådana men bara för en övernattning skjuter de långt över målet.
An Marocko.Det är intressant att se att du är en som verkligen står upp för höga ställplatspriser! By the way, Marocko är inte speciellt billigt! Ta en tripp dit och kolla!