Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är skönt att höra har just köpt husbil ock vi får nog försöka att ha hunden i säkerhetsbälte ,men det finns ju inte så många ställen att sätta den , ligger gärna på golvet så vi får väl hitta på nåt . Nån som vet om man får sova i sängarna under färd?
disse regler gälder kun ved lav hastighed, såsom cortegekörsel/crusing, ikke ved landevejshastighedSv: Hunden i husbil
jeg vil i morgen ringe til den Danske trafikstyrelse. jeg mener at seleregler ang disse køretøjer er EU bestemt.
ang regler for biler godkendt før 1 juni 1969 ingen sele . og mellem 1969 og inden den 1 april 1989. for her står der i loven at det kun er forsæder der skal have seler.
og i begge biler må der godt må side nogle på bagsædet uden seler . selv børn over 3 år må side på disse sæder uden sele. ---- så en hund må vel også være her uden at være spændt fast. eller er den mere vær en et barn ?
og hvis disse regler er Eu bestemt ja så gælder de jo også i Sverige, jeg kender ikke seleregler for gamle køretøjer i Sverige. men måske der er nogle her der kan finde dem....