Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Blir nog samma resultat om man får en annan bil i baken på personbilen med. Så husbilen är nog inte mycket sämre.Ja det finns de som har hundbur i garaget med ingång till bodelen genom en lucka. De hundar som jag har sett bo i en dylik transportbur verkade inte ha ngt emot det och egentligen om det är bra ventilation så borde det vara optimalt så länge man inte får ett annat fordon i baken.
Kanske inte, båda är ju deformationzoner men i pb är det iaf plåt men det är kanske hugget som stucket.Blir nog samma resultat om man får en annan bil i baken på personbilen med. Så husbilen är nog inte mycket sämre.
På husbilen är det en ram ock kraftig balk + att den är högre bak.Kanske inte, båda är ju deformationzoner men i pb är det iaf plåt men det är kanske hugget som stucket.
Lastbil och husbil i krock Förvisso så är det en lastbil som kört in i den men nog tycker jag att den är ganska intryckt.På husbilen är det en ram ock kraftig balk + att den är högre bak.
Vilken smäll inte så kul för någon. Nej jag tänker inte sitta och oroa mig. Då kan man stanna hemma. Min första husbil prövar med öppet sinneslag allt kan hända.Lastbil och husbil i krock Förvisso så är det en lastbil som kört in i den men nog tycker jag att den är ganska intryckt.
Nej då skulle man ju alltid vara orolig. Olyckor händer men det gäller ju att försöka förebygga i så stor grad som möjligt. Att bli påkörd bakifrån är ju något som är lite svårare att värja sig från, det enda alternativet är att köra så fort att ingen hinner i fatt en och ju fortare man kör, ju kortare tid exponeras man för trafikfaror.Vilken smäll inte så kul för någon. Nej jag tänker inte sitta och oroa mig. Då kan man stanna hemma. Min första husbil prövar med öppet sinneslag allt kan hända.
Mvh Peter
Då får det bli motoropptimeringNej då skulle man ju alltid vara orolig. Olyckor händer men det gäller ju att försöka förebygga i så stor grad som möjligt. Att bli påkörd bakifrån är ju något som är lite svårare att värja sig från, det enda alternativet är att köra så fort att ingen hinner i fatt en och ju fortare man kör, ju kortare tid exponeras man för trafikfaror.
Har haft oturen att jobba med krockade fordon i 40år sett en del tråkiga saker. Tänker göra allt för att förebygga. Men bygger man en bur i fyrkant profil o kraftigt nät typ sånt som är till burar som vi får airbags i så blir det bäst.Nu får vi försöka att hålla oss till ämnet innan det liknar en tågolycka med trådurspårning som följd.
Det var så min bur var byggd. Med en dörr innanför en garagedörr och en mellan långbäddarna. Väldigt praktiskt när man tex kom till bilen med blöta hundar. Då kunde dom torka i garaget innan man släppt in dom.Men bygger man en bur i fyrkant profil o kraftigt nät typ sånt som är till burar som vi får airbags i så blir det bäst.