• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Stoppa in simkortet direkt i Samsung eller iPad och testa om det funkar.
Ofta är simkortet delbart så att det skall funka även som micro- och nanokort.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Hej!

Nu har jag inte varit hemma så har du någon lämplig tid kanske imorgon Torsdag så ringer jag dig Runar.

/Inge.
 
Senast ändrad:
R

Rolfevert

Guest
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Har just nu fått likartade problem på halsen.
Min huawei E5776 router har jag köpt av telia och den har med Telias kort fungerat klanderfritt.
Har just låst upp routern(som varit låst till telia) och provat den med ett kontantkort från Tele2.
Omöjligt att komma ut på nätet. Sökt hjälp både hos telia och tele2 men hamnat i moment 22.
Har varit inne i inställningarna på routern och kikat men ..........?
Tacksam för hjälp även jag!
Rolf
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.957
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Har just nu fått likartade problem på halsen.
Min huawei E5776 router har jag köpt av telia och den har med Telias kort fungerat klanderfritt.
Har just låst upp routern(som varit låst till telia) och provat den med ett kontantkort från Tele2.
Omöjligt att komma ut på nätet. Sökt hjälp både hos telia och tele2 men hamnat i moment 22.
Har varit inne i inställningarna på routern och kikat men ..........?
Tacksam för hjälp även jag!
Rolf

Jag köpte en olåst och har inga problem med att skifta kort, den söker själv och kopplar upp.
Jag har en bekant som också köpte sin hos Telia (låst) och betalade för att låsa upp den. Han fick heller inte den att fungera. Jag hjälpte han ett antal gånger men gick bet. Enligt riktiga proffs så blir programvaran påverkad när operatörerna låser routers, mobiltelefoner o liknande så om man ska få det att fungera så måste programvaran ominstalleras eller uppdateras. Det bör alltid göras när man låser upp en låst produkt. Gå ut på nätet och sök på programvara för Huawei E5776.
Lycka till.:):)
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Jag köpte en olåst och har inga problem med att skifta kort, den söker själv och kopplar upp.
Jag har en bekant som också köpte sin hos Telia (låst) och betalade för att låsa upp den. Han fick heller inte den att fungera. Jag hjälpte han ett antal gånger men gick bet. Enligt riktiga proffs så blir programvaran påverkad när operatörerna låser routers, mobiltelefoner o liknande så om man ska få det att fungera så måste programvaran ominstalleras eller uppdateras. Det bör alltid göras när man låser upp en låst produkt. Gå ut på nätet och sök på programvara för Huawei E5776.
Lycka till.:):)

Har nu löst problemet med mitt Huawei E5776.
Efter flera samtal med olika människor på Telia och Tele 2 lyckades jag hitta en som kunde ge mig rätt APN till mitt comviq-kort!
Nu fungerar Routern med Tele2 kort i! Comviq=Tele2
Förklaringen ligger troligen i att i Telias kort följer med Telias APN vilket det inte gör i Tele 2s kort.
Rolf
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.957
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Har nu löst problemet med mitt Huawei E5776.
Efter flera samtal med olika människor på Telia och Tele 2 lyckades jag hitta en som kunde ge mig rätt APN till mitt comviq-kort!
Nu fungerar Routern med Tele2 kort i! Comviq=Tele2
Förklaringen ligger troligen i att i Telias kort följer med Telias APN vilket det inte gör i Tele 2s kort.
Rolf

Va bra!!! lycka till och njut av fri bekvämlighet.:spinny:
 

steveJ

HBK Intresserad
Inlägg
51
Kommun
Falun
Sv: Huawei e5776s +Hallon.se + ipad air

Har man ett låst 3G/4G modem så är DC-Unlocker "tha shit".

Kostar ofta 50-100kr att låsa upp en modem men det kan det vara värt
 
Toppen