F
F.d. 25020
Guest

Det kom bilder men blev lite stora ursäkta min klumpighetMvh 220 Sture i Pajala
Senast redigerad av en moderator:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kör radiostyrda bilar, både el och bränsle, har även en liten el-heli. /KjelleHOBBY.
Jag kör radiostyrda modellbåtar, och förstår Sture.
Det är skönt och intressant att rensa hjärnan med en Hobby.
Spelade Golf några år tyckte att det var oK då, men som sagts så är ett intresse possitivt.
Numera är faktiskt Husbilen en form av hobby. (Har en Hobby.ha.ha)![]()
Hej alla R/C-modell intresserade och övriga HBK-are. Har nyligen gjort min debut inom R/C-hobbyn , det blev en el-heli, verkade spännande men visade sig vara rackans svårt att lära sig bemästra, i alla fall för mig. Med hjälp av en "RealFlight" R/C-simulator har jag nu kommit så långt att jag kan hovra hjälpligt med aktern mot mig men det har även kostat några kraschar, å andra sidan har allt skruvande och justerande lärt mig lite om hur framför allt rotorsystemet fungerar.
Lite data för den som är intresserad:
Heli Protech ZOOM 450 CCPM
Motor Z-power Z10 3300kV max 35A
LiPo Kong Power 3S(11,1V)/2200mAh/25C
ESC Professional 30A
Gyro Futaba GY401
Radio Spektrum DX7 (2,4Ghz)
MVH John-Åke
Hej modellen påminner lite om den som brukar ligga vid kaj utanför mitt köksfönster "SKANDIC" en sk prickebåt (servar sjömärken)Jag har också hållit på med allsköns modellbyggande sen ungdomen.Först var det radiostyrda bilar av egen design,sedan svarvades ångmaskiner i många år,modelljärnväg,helikoptrar ja allt är fortfarande intressant.Sedan ett tiotal år tillbaka har det blivit skeppsmodeller inte sådana med segel utan dagens båtar,även fyrar intresserar mig så det har även blivit några sådana genom åren, radiostyrt lättviktsflyg med elmotor är perfekt stilla sommarkvällar. Det finns ritningar på nätet att ta hem, för lättviktsplan i depron som används till att isolera värmegolv för den som vill prova kostar ju inget när det går sönder.Skickar med en bild på isbrytaren ODEN så som den såg ut på jungfruturen på senare år har man satt containrar på däck,modellen som är byggd efter varvsritningen tog 3 år att färdigställa,den styrs via radio och har gjort många turer.Det finns fler bilder på flytetyg ångmaskiner och fyrar att lägga ut för den som önskar.