• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälpluftfjädring

Morris

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Nu har jag äntligen beställt en MAD luftfjädring med kompressor från Lastatungt. Leveransen har inte kommit än men så snart den dyker upp ska jag börja montera. Nu håller jag tummarna för att montaget inte krånglar för mig men det är bara att ta det lugnt och inte stressa så ska det säkert fungera bra.
Tack för all input.
 

g-swede

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Uddevalla
Nu har jag äntligen beställt en MAD luftfjädring med kompressor från Lastatungt. Leveransen har inte kommit än men så snart den dyker upp ska jag börja montera. Nu håller jag tummarna för att montaget inte krånglar för mig men det är bara att ta det lugnt och inte stressa så ska det säkert fungera bra.
Tack för all input.
Spännande, då får vi hålla tummarna och önska lycka till! mvh Rolf
 

Joring

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
13203
Medlemskap
2024
Jag har också Dunlops med kompressor från Tolssons (ligger i grannbyn). De levererade direkt till verkstaden som gjorde monteringen åt mig. Bilen är en Dethleffs I 6611 med en totalvikt på 4 ton. Jag är mycket nöjd med resultatet.
Hej, vilken firma använde du?
Mvh Johan
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Hej, vilken firma använde du?
Mvh Johan
Jag använde mig av Kroons Fordonsservice i Borlänge där jag bor. De har gjort service på husbilen där ända sedan jag köpte den. De är auktoriserade för Fiat transportbilar. Jag kan bara konstatera att jag är nöjd med allt arbete de har gjort.
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
Jag har också Dunlops med kompressor från Tolssons (ligger i grannbyn). De levererade direkt till verkstaden som gjorde monteringen åt mig. Bilen är en Dethleffs I 6611 med en totalvikt på 4 ton. Jag är mycket nöjd med resultatet.
Vad fick du betala med montering!
 
Toppen