• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp vid import

F

F.d. 279

Guest
Hej!

Efter att ha haft ett uppehåll på ett par tre år så har jag nu tänkt köpa en till husbil i Tyskland för import till Sverige. Jag är på jakt efter företag eller personer som kan tänkas hjälpa till med transport och alla besök för att få den registrerad i Sverige.

Kan någon rekommendera seriösa företag eller personer som kan hjälpa till för en ok peng i ersättning så är jag mycket tacksam.

Bilen ska så småningom till Stockholm men det spelar ingen roll var i landet hjälpen finns tillgänglig.

Stort tack på förhand!

Hans
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Hjälp vid import

Det finns en som heter Leif Heimerby som annonserar på blocket och vill sälja en husbil till Sverige.

Han skriver:
"Jag förmedlar den ifran Tyskland och bor där.
Hjälper till med allt där".
Tel. 0049 2103 581426
Mobil: 0049 171 3136982

Han kanske kan hjälpa till om man ber snällt!
;)
 

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp vid import

Hej Hans
Har varit på gång att köpa genom "husbildirekt.nu" men de hittade inte lämplig husbil i tid så affären avbröts och jag handlade i Sverige.
De var mycket seriösa. Det vet jag för de var och tittade på den modell jag önskade men kunde inte godkänna den efter provtur.
Jag kunde då avbryta affären och fick genast tillbaka hela den deponerade summan.

Vill dock göra dig uppmärksam på att utrustningsnivån ofta skiljer på de Tyska husbilarna jämfört med motsvarande de som säjs av svenska återförsäljare.

Lycka till med nyförvärvet
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Hjälp vid import

Har varit på gång att köpa genom eurogarage.com väntar till nästa vår.
Han verkar vara en seriös kille och ställer upp på alla sätt och vis.
Vi kommer nog att använda oss av hans hjälp när det blir dax.
Mvh Pelllle
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp vid import

Jag har köpt en Bürstner Marano T 640 av "www.husbilen.com". Jag har hittills bara bra erfarenheter. Beställde bil av "www.husbildirekt.nu" men var tvungen att annullera beställningen pga att de lovade och lovade men när det var dags för leverans hade de inte fått fram en bil efter 6 mån.

Lycka till
Lars
 
Senast ändrad:
F

F.d. 279

Guest
Sv: Hjälp vid import

Hej igen! Vill tacka alla för de svar jag fått. De är mycket värdefulla. Jag ska prata med de personer och företag som ni rekommenderat till veckan. Sen ska vi väl se om det inte blir en husbil igen till våren :).

Stort tack
 
Toppen