• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp oss välja ny husbil.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
liners som gäller, alltså byggd på lastbilschassi
Är detta ett vedertaget begrepp?
Jag har inte tänkt på det förrän jag läste detta. Och nu ser jag i Husbil & Husvagn att "Arto blir första linern på MB Sprinter". Det räknas väl knappast som lastbil.
Sorry för OT men det dök ju upp i denna tråd.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Är detta ett vedertaget begrepp?
Jag har inte tänkt på det förrän jag läste detta. Och nu ser jag i Husbil & Husvagn att "Arto blir första linern på MB Sprinter". Det räknas väl knappast som lastbil.
Sorry för OT men det dök ju upp i denna tråd.
Jag missade ordet tungt före lastbilschassi.
Ursäkta, jag skriver ofta slarvigt, och får oftast rätta mina inlägg flera gånger :msn_embarrassed:

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Ja, det låter ju rimligt. Men är ett bygge på en Sprinter (visserligen med totalvikt på 4,5 ton) en liner?

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Låt oss inte försöka definiera en "Liner-husbil", det kommer inget gott av det, att jämföra med en motoroljetråd.

Det som inte kan diskuteras utan att böja sanningen, är att vissa husbilsfabrikat och chassifabrikat har överlägsen kvalitet och komfortegenskaper.

"Liner" är marknadsföring, inget mer.

Jake69

HBK Intresserad
Kommun
Uppsala
Håller helt med. Dåligt att inte tacka bättre för alla insiktsfulla förslag. Ska försöka bättra mig.

Så stort TACK för alla inlägg!!!

Och tror att vi nu hittat vad vi söker. Ska titta lite närmare på den snarast. Om den är lika fin irl som i annonsen kanske vi slår till på en Carthago.

Toppen