• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med uppgradering.

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Hej
Fins här någon som kan och har lust att mot en rimlig kostnad hjälpa mej med uppgradeing av min navigator Mio 269+ ?:eek:
Jag kan ingenting som har med dator att göra och är dessutom värdelös på engelska.:(
Det vore trevligt att ha Campingplatser,Parkeringar, Rast och ställplatser,Fartkameror, m,m.

Snarken.
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej
Eftersom Mio har köpt Navman som är min favorit.(Tyvärr kanske inte så länge till)
Så kollade jag lite på din 269+. Hade svårt att finna din model på Mio's hemsida
kan det vara så att du har en hand dator baserad Navigator.
Hur gammal är den ?
Har du en lös s.k puck( sattelitmottagare) ?
Om detta stämmer så köp nått nytt om inte så beskriv din 269+ närmare.
HaDe
 

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej Bernt
Hur beskriver man en navigator?
Den ser ut precis som dom flesta gpser gör.
Den har ingen lös puck.
Är ca 4 år.

Snarken.
 
Senast ändrad:

pirat

HBK Intresserad
Inlägg
288
Kommun
Kristianstad
Sv: Hjälp med uppgradering.

Jag har också en sån här

gps-mio269.jpg


Piraten
 

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp med uppgradering.

Vet inte.
För mej är det krångligt.
Får se om någon kan hjälpa mej.
Blir det inte så, får det väl bli en ny.
Viken sort skall man välja då?
Det måste vara en som är änkel att förstå sej på.

Snarken
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej
Har också en sådan, men jag hittade inget vettigt alternativ till uppgradering. Så det billigaste var att köpa en ny.

Sedan kan man ju säga att de nya egentligen inte ger så väldigt mycket mera - det sker inte så stora ändringar på vägarna. Men det tillkommer lite mera lull-lull när det gäller funktioner.
/Bertil
 

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej
Va köper man för någon gps som är lätt att använda, för en som inte har hängt med i utvecklingen utan är kvar i stenåldern då man använde en karta av papper för att ta sig fram
dit man önskar?

Snarken
 
Senast ändrad:

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej
Va köper man för någon gps som är lätt att använda, för en som inte har hängt med i utvecklingen utan är kvar i stenåldern då man använde en karta av papper för att ta sig fram
dit man önskar?

Snarken

Kolla in Tomtom 730 på Elgiganten internethandel för 1990 kr. Den är visserligen en utgående modell. Den klarar av att visa Husbilsklubbens, Bordatlas alla ställplatser.(Och mycket mer) Dessutom kan du lägga in den plats du för tillfället står på som POI.
Behåll dock dina papperskartor. Dom är bra när du planerar sommarens härliga bilfärder. GPS´n när du kör.

Elgiganten - Vlkommen till Elgiganten Onlineshop - Brbar dator, TV, MP3-spelare, Mobiltelefon, Digitalkamera, Vitvaror...
TomTom, portable GPS car navigation systems

Mvh
larsemil
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp med uppgradering.

De stora gps-tillverkarna kommer att införa gratis kartuppdatering inom kort. Möjligen kommer priserna på navigatorer att öka för att kompensera ett bortfall av intäkter på kartuppdateringar.

Detta pga att Nokia och Google har infört gratis navigering. Nu senast var det Wayfinder som fick lägga ned. Vodafone köpte företaget för drygt ett år sedan och betalade 240 miljoner kronor.
 
Senast ändrad:

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp med uppgradering.

Hej

Det verkar som det va svårt ja nästan omöjligt att uppgradera min Mio, och det hade nog kostat en bra slant oxå.
Så jag har köpt mig en ny.
Det blev en Garmin 765t, hoppas jag inte har gjort bort mej.
Är det någon här i klubben som har en sådan?

Snarken
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Hjälp med uppgradering.

Jag är övertygad om att du gjort ett bra köp. Jag har en äldre Garmin (en 660) och gillar den just för att den är enkel att använda. Dessutom är det lätt att ladda in nya filer till den mm.

//Stefan
 
Toppen