• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp med husbilsköp!

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Hjälp med husbilsköp!

Bilen har gått 16 år, förmodligen i Tyskland, innan den importerades till Sverige år 2009.
Om man skall kunna utgå från att den verkligen bara har gått 7.000 mil på 23 år så skall det finnas riktigt bra dokumentation kvar även från Tysklandstiden. Servicepapper, servicebok, kvitton m.m. Finns det inget pålitligt sådant kvar skulle jag utgå från att den gått minst det dubbla oavsett hur fin den verkar vara och hur trevlig och seriös nuvarande säljare är. Det har ju varit 4 tidigare ägare på den i Sverige..

90Hk, alkov och automat gör den förmodligen inte till en snål och snabb landsvägskryssare. Eftersom bilen i princip alltid ligger på maxvikt kan lådan ha fått jobba hårt och om milen dessutom är osäkra kan det absolut vara en riskfaktor. Jag vet dock inget om just dessa automater.

F

F.d. 30629

Guest

80 hästar har den enligt regnr.
Sen känns det som sagt lurigt med att den bara gått 7000 mil.
Dessutom tycker jag den är för dyr :)

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

Inlägg raderat (Såg nu att det var fel bil jag refererat till)

Senast ändrad:
F

F.d. 30629

Guest

Nej undvik bilar med låg lastvikt, jag har över det dubbla och jag känner ändå att jag ligger på gränsen.
Dessutom så räknas överlast på % på lastvikten och då behövs det inte många kilo innan det ligger hos åklagaren.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Den låga lastvikten förklarar ju den korta körsträckan. Med den lilla lastvikten är bilen obrukbar som husbil. Den kan ses som en sommarstuga som kan flyttas av egen kraft om den tömts på allt. Inget att köpa.

Toppen