• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp! färskvatten kommer ej fram, fast pumpen fungerar.

F

F.d. 12016

Guest
Har problem med färskvatten i min Hymer Camp C622, med Truma C 6002.
Pumpen går hela tiden men det kommer inget färskvatten i kranarna, har öppnat kranarna, innan jag satte på pumpen, men det fungerar fortfarande inte.
Hjälp! ska åka till Tyskland på Tisdag ( Novemberlov ) Det blir ingen resa utan vatten.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! färskvatten kommer ej fram, fast pumpen fungerar.

Skulle det vara så att säkerhetsventilen är stängd och att pumpen snurrar så har jag råkat ut för att man fick ta och trycka till på tanken genom luckan i golvet (på våran) så att vattnet trycktes upp i pumpen , är inte den självsugande eller var sitter själva impellern på pumpen tro .
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hjälp! färskvatten kommer ej fram, fast pumpen fungerar.

Om du har en dränkbar pump så kommer det luft ibland i dessa.
Stick ner handen i manluckan och ruska om pumpen när den går så brukar det släppa.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! färskvatten kommer ej fram, fast pumpen fungerar.

Du kanske har drabbats av beväxtning i tanken, intag av bäckvatten el dyligt.
Då eller av snarlik orsak har vattenfiltret i vattenpumpen satts igen, har själv drabbats av detta - om så är fallet, mkt enkelt att åtgärda själv!
 
F

F.d. 12016

Guest
Sv: Hjälp! färskvatten kommer ej fram, fast pumpen fungerar.

Tack för tipsen! Stack ner handen i vattenbehållare, skakade pumpen, upptäckte att kopplingen som ansluter pumpen till slangen som leder till kranarna hade lossnat.
 
Toppen