• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hittat grönkål - hackad och klar

H

hianders

Guest
Hittade hackad grönkål i en "korv" på Coop i Sala och skall tillaga den enligt recepten som skrevs i den här tråden i dec förra året. Då gjorde jag själv grönkålshacket eftersom vi inte hittade annat i affärerna.

Smakade så gott till julskinkan!

fru hianders/Inger

F

F.d. 58620

Guest
Sv: Hittat grönkål - hackad och klar

Ja som född hallänning kan jag inte tänka mej en jul utan hallänsk grönkål.
Gunilla
PS Har även fått min man ,som är inbiten östgöte, att älska grönkål DS

Senast redigerad av en moderator:

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025
Sv: Hittat grönkål - hackad och klar

Hej!
Har idag förvällt 3 kg grönkål, inköpt naturell på Domus för 19.95 per kg. Därefter djupfrysning fram till dopparedan. OBS! Grönkål står sig utmärkt på balkongen fram till användning så här års om temp ligger kring 0!
Efter upptining hackas kolen grovt och stekes i smör. Avslutningsvis kryddas med vitpeppar, grädde och sirap till angenäm smak!
God jul!
ORVAR
PS Min mor kom ifrån Halland och där utnyttjades skinkspadet till att koka grönkålen med men däremot aldrig till sk dopp! DS

Toppen