• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hissa upp bilen i Stockholm?

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Stockholmare! Känner någon till var jag kan hissa upp min husbil? Den väger 3.5 t och är nästan 2.80 m hög. Jag ska byta slang från färskvattentanken in till pumpen och behöver därför komma under bilen för att komma åt slangen. Slangen ligger öppet under bilen och blir lite varm eftersom avgasröret är ganska tätt intill, jag funderar också på vilken typ av slang det ska vara, jag har försökt skarva men det funkar inte. 11 mm är nuvarande slang.
Jag bor på Södermalm och är tacksam för tips om ställen som har hissanordningar.
Tack på förhand
Elisabeth
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hissa upp bilen i Stockholm?

Vad det gäller typ av slang så kan du trä över en skyddslang typ avgasslang i aluminium till Webasto på dom mest utsatta ställena där det blir för varmt.

Då klarar du dig med likvärdig slang som förut.
 
F

F.d. 7986

Guest
Sv: Hissa upp bilen i Stockholm?

Kolla med verkstaden för lastbilar, de brukar ha smörjgrop när de smörjar, även en del åkerier brukar ha den. kolla i gula sidorna ring o fråga frågan är fri. du kan int få mer nej der går inte att låna vår grop.
Mv Sisu
 
Toppen