• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hijack problem

Status
Stängd för vidare inlägg.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag undrar om någon här vet hur jag kan få ut luften i en biltemas 6ton hijack..
Provade fylla på med vanlig motorolja.... Men det hjälpte inte
Nu har jag fått lite hydraulic olja... Om det nu är bättre..

Jag råkade skruva ut fel skruv så den tömdes helt..

Sitter lite fast här i Tjeckien just nu, så jag tar tacksamt emot lösningar..

IMG_20230602_101133_edit_328639195379019.jpg





IMG_20230602_101148_edit_328571808736842.jpg
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Såg en man som stabiliserade sin bakända med en sådan i Ullared. Han bara körde framåt så den välte när de skulle åka.
Nu kan du inte köra, men tror du att underredet tar skada om du kan få rull på bilen 50-100 cm?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.882
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag vet inte, men har du testat att hålla domkraften med hålet som högsta punkt, kanske låta den stå upponed en stund, och provpumpa både långsamt o fort som f_n. Troligen har du redan testat detta.

Nu fattar jag hur man luftar/fyller den, leta efter en gummiplugg nånstans mitt på, kolla filmen så tror jag du också kommer på det.

 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Såg en man som stabiliserade sin bakända med en sådan i Ullared. Han bara körde framåt så den välte när de skulle åka.
Nu kan du inte köra, men tror du att underredet tar skada om du kan få rull på bilen 50-100 cm?
Att köra när domkraften är uppe har jag gjort flera ggr... Men som det är nu så kan jag inte flytta bilen 1cm..
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag vet inte, men har du testat att hålla domkraften med hålet som högsta punkt, kanske låta den stå upponed en stund, och provpumpa både långsamt o fort som f_n. Troligen har du redan testat detta.

Nu fattar jag hur man luftar den, leta efter en gummiplugg nånstans mitt på, kolla filmen så tror jag du också kommer på det.

Tack Peter... Jag har testat alla sätt.... Så jag ringde faktisk en hydraulik firma i Malmö.... De tipsade mig att även öppna skruven bredvid ventilen... Och när olja kommer där så skall jag stänga skruven..
Jag har precis ätit frukost så nu skall tänderna borstas.. . Sen skall jag prova om deras lösning fungerar... Fick faktiskt gratis en 1/2 liter hydraulik olja på bilverkstad här i byn.... Så snart hoppas jag på att kunna börja felsöka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen