• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hemsidesirap

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hej hopp
Nu måste nog något göras åt "segheten" på hemsidan, man har snart inte lust att gå in på den då det är så segt.
Det är inte bra för intresserade som går in, vi kanske tappar dom.
Går det att fixa????
MVH KEJO20
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Hemsidesirap

Just nu är det segare än sirap för mig. Lite trist :confused: . Hoppas det bättrar sig. / Jeanette
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Hemsidesirap

Jag fick upp att servern inte var tillgänglig, efter 10 minuter försökte jag igen tog 1 minut att komma in??
Det har aldrig varit så segt som nu.

Men det jobbas säkert på problemet vi får inte glömma att det är ideelt arbete:)

Mvh/Gurra
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Hemsidesirap

Morning
Jag tror inte felet ligger hos våra duktiga webbkillar, utan felet är nog på webhotellet eller vad det heter, det är nog dom man skall gnälla på, hoppas dom är medvetna om problemet bara.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Hemsidesirap

Har varit inne nästan varje dag på sidan och märkt en liten långsammare respons än tidigare då och då, men inte mer än att det är uthärdligt. Vilka väntetider har ni som upplever "sirapskänsla". Har mätt själv och som mest har det rört sig om mellan 20 till 40 sek, tycker nog att om det uppträder med de tiderna ibland, men oftast mycket snabbare, får man nog acceptera det på en sida som inte har någon heltidsanställd stab som driver den. Sitter ute på landet 4 km från telestationen och har Telias långsammaste koppling, så kanske det är att man är van vid en lite långsammare uppkoppling. Kan operativsystemet ha inverkan, tycker att Firefox går snabbare än Explorer och Linux. Hatten av för våra duktiga "Webbare" jag tycker att de gör ett jättejobb. Vi ska inte gnälla på dom, men naturligtvis se till att de får reda på hur vi upplever sidan så att de får "feedback" på sitt jobb.
Ove.G
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hemsidesirap

Vi är väldigt medvetna om problemen och har jobbat för att lösa dessa sedan i Söndags. Tyvärr ligger problemen utanför vår kontroll eftersom det är en databas server hos webbhotellet som krånglar. I natt byttes delar på servern men det verkar som problemen fortfarande inte är lösta.
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Hemsidesirap

Godmorgon!
Visst går det trögt ibland men fullt OK ... en sak jag skulle önska är att 'senasta inlägget' i en tråd visas först.
Nu får man scrolla ner till botten för att hitta de senaste inläggen.

//kaj
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hemsidesirap

Håkan, är det en MySQL man kör på ?

Den har väl en viss begränsad kapacitet ?
Kanske har jag helt fel..
Mvh
Dag
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hemsidesirap

Esse-Bo,

Gå in under Kontrollpanelen och Redigera Alternativ. Mitt på sidan finns "Alternativ för ämnesvisning" välj där "Linjär - Nyaste först" och du får det som du önskar.
 
F

F.d. 3407

Guest
Sv: Hemsidesirap

Nej jag tror inte det är åldern!
Det är denna hemsida! Jättetrögt att bläddra mellan de olika sidorna, synd då det är mycket intressant och jag funderar på att bli "riktig" medlem!
Men om sidan inte fungerar bättre vet jag inte om det är intressant!
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Hemsidesirap

Det finns visst två parametrar i MySQL som man kan skruva på:
"Connection thread pool" och "Query cache" som just kan ge kass prestanda vid många samtidiga anrop. Har gamla arbetskompisar som hade problem med just databaslåsningar i en webapplikation och efter långt letande och mycket skruva var det dom parametrarna som fixade det.
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Hemsidesirap

Ove.G,
Jag håller absolut med dig att "Webarna" gör ett jättebra jobb, men det känns lite frustrerande att gå ifrån och ta en kopp kaffe och upptäcka att sidan inte kommit fram när man är tillbaka med sitt kaffe. Mitt inlägg var enbart som en liten upplysning till "Webarna" att ngt inte stod rätt till.

Nu har det blivit en klar förbättring för mig i alla fall :D . Hoppas det är så för er andra också! /Jeanette
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Hemsidesirap

Skönt..verkar som det vore åtgärdat..går fort. bäst att tilläga..ta i trä:)
 
F

F.d. 11858

Guest
Sv: Hemsidesirap

vadan denna bråska?!! Är det bara jag som vill uppleva min 100 årsdag?
Stackars dessa stressade, otåliga människor....hur orkar ni...
Ta det med ro.
 
Toppen