• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helt sjukt

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Kolla TV4 i kväll kl. 21.00! Calle Moraeus ska berätta om hur han gick ner 18 kg på fyra månader med hjälp av XXXX - ja, vad tror ni?

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Helt sjukt

Jag undviker normalt att titta på reklamkanaler så jag borde anat att detta angelägna ämne skulle behandlas så här illa.

Hur som helst så gick Moraeus ner 18 på 4 månader med hjälp av LCHF. Shirleys bluff tramsades ju bort helt. Reklamkanaler måste naturligtvis ta hänsyn till sina finansiärer! Sjukt dåligt program!

Jappe

F

F.d. 16529

Guest

Ja Jappe, jag lever efter regeln "förbränn mer kalorier än vad du inmundigar" oavsett vad du käkar. Ät helst inget av dessa kalorier på kvällen före sänggåendet. Funkar för mig.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

LCHF kan ju vara bra för vissa men har man en del sjukdomar kan det vara direkt farligt i stället - de få längre studier som finns är ju inte uppmuntrande om man tex har kranskärlsproblem. Det finns ingen diet som är allsmäktig tyvärr.

Kan inte längre bara tiga när det låter som om LCHF är dunderkuren som räddar allt och alla, den kan vara lika farlig som bra.

H

hianders

Guest

LCHF måste väl kombineras med motion också?!! Man kan ju inte bara ta in fett utan att förbränna det?!!

Ät lite och ofta och lagom samt röra på sig om man kan och inte har ont i knän, rygg el dyl.

Inger

T

Teddi

Guest

calle moraus i all ära,,var de 18 kg på 4 månader??

min store pöjk!!

54 kg på 6 månader!! från 152 till 98 kg,,jag ska leta efter foto,,för övrigt är jag väldigt stolt,,
karaktär??? vad är det???:D:D:D

synd bara att en o annan TROLLFLÖJTARE ska få större utrymme i media,,men nu ändrar vi på detta,,
grabben kommer med i media på ett annat sätt,,alla kan ju inte spela SKINNBANJO,,:D:D:D

Senast redigerad av en moderator:

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Jag gick ner 20 kilo på 10 månader när jag lade om dieten.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

LCHF kan ju vara bra för vissa men har man en del sjukdomar kan det vara direkt farligt i stället - de få längre studier som finns är ju inte uppmuntrande om man tex har kranskärlsproblem. Det finns ingen diet som är allsmäktig tyvärr.

Kan inte längre bara tiga när det låter som om LCHF är dunderkuren som räddar allt och alla, den kan vara lika farlig som bra.

LCHF går ut på att minska sockerintaget och det mår alla bra av! När det gäller kranskärlen så är det en mycket god idé att minska sockerintaget. Det verkar som du har samma källor (fällor) som Livsmedelsverket.

Hjärtkärlsjukdom | Kostdoktorn

Jappe

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

LCHF går ut på att minska sockerintaget och det mår alla bra av! När det gäller kranskärlen så är det en mycket god idé att minska sockerintaget. Det verkar som du har samma källor (fällor) som Livsmedelsverket.

Hjärtkärlsjukdom | Kostdoktorn

Jappe

Om det bara vore att minska sockerintaget skulle jag också köpa det. Men läser man runt lite så är det bara en del, det handlar om vad man ersätter kolhydraterna med. Kranskärlen lider av fett mer än socker. Ja jag har läst lite på kostdoktorn också men jag har också pratat personligen med ett antal av Sveriges mest erkända kardiologer (några av dem även internationellt erkända) pga egna problem och det samstämmiga rådet jag får är börja inte med LCHF i den situationen du är, det vore rent ut sagt - farligt.

Livsmedelsverket har väl inte hittat på nåt nytt på 10 år så dom har jag inte mycket för, tom sjukvårdens dietister har idag svårt hur dom ska förklara livsmedelsverkets riktlinjer, som dom enligt reglerna ska hålla sej till och propagera för.

Jag tror också på att man går ner i vikt etc av LCHF och vill inte göra ner den totalt utan bara höja ett varningens finger att den inte fungerar för alla utan tom kan vara farlig för vissa. Sen finns ju alla andra varianter som ISO och liknade dieter, men de svar jag fått tyder på att det inte finns någon diet som passar alla i alla situationer. Det är framför allt den långsiktiga effekten som är oroande för vissa personer.

Jappe, jag menar inte att såga dej, men det du för fram gäller inte alla oavsett vad kostdoktorn säger.

T

Teddi

Guest

jag måste säga att jag går på JAPPES linje,,bara detta är 54kg,,ock man ska veta att dom första 20-25 kg handlar om vatten,om man väger 150 kg,,
att bli av med vatten är det lättaste,,att bränna fettet,,
en helt annan sak,,
för övrigt har ja snackat med jappe om detta,,jag bara undrar var du är nånstans??:D:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Undrar du var jag är nånstans! Jag ligger på Rikshospitalet i Köpenhamn med galopperande hjärnblödning på grund av för litet sockerintag. Man försöker hjälpa mig med den vanliga kolhydratstinna sjukhusdieten med boosterdoser av CocoCola och jag hoppas att det hjälper!

Vi får se! Om framtiden veta vi intet!

Jappe

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

nänä mannen,,du har ringt mej,,du käkar kolhydrater så de står härliga till,,:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Dom kanske släpper ut mig i morgon så jag kan åka hem och då tänkte jag kolla hur det ligger till med ölgubben på Smarholmen.

Jappe

F

F.d. 9418

Guest

Det är skitsnack. jag är LCHFare och det tog flera månader och det gick väldigt långsamt men nu har jag en stadig vikt och har dessutom inga problem med min diabetes

T

Teddi

Guest

ojj,,du är kvar gubben,,kvällsrundan med teddi är klar,,bränt lite kristallolja,, känns bra,,en annan lever ju sunt jappe,,

men ölen e slut,,den hade ja o bosse till fotbadet,,sen gick de ju en o annan fotogendunk,,men???
vad värre var att hans bromsar bråkade,,så vi tog den sista rapsoljan till dom,,

sen skulle dom hälsa på oss på vägen hem,,men de fanns inget stopp,,dom drog härliga i bra fart förbi,,ja kan tänka mej att dom käkar pitebröd nu,,de blev ju åt fel håll,,dom skulle till borås,,

men om du hör av dej i tid jappe,,innan spanien eller rikshospitaliet så tror ja att ja kan bjuda dej på ett fotbad,,

ha de gött gubben,,du e min idol,,:D:D:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag vet inte om jag kommer till Smarholmen ikväll. Jag har drabbats av blodsockerfall och blodtrycksfall och allmänt totalkroppsfall så jag måste dricka CocaCola i tvålitersmuggar och käka blodtryckshöjande medicin för att komma tillbaka till normal nivå!

Å så snöar det på min nytvättade bil. Jag antar att det saltas på vägarna så jag avvaktar kanske lite.

Jappe

Toppen