Sv: Hellre dator än surfplatta!?
8 av 10 som har både surfplatta och dator väljer oftast datorn för de flesta sysslor,
såväl för sociala medier och e-post som att se på nyheter och att kika på bilder. Trots att det är just dessa aktiviteter som brukar(?) anses passa surfplattan bäst.
Detta enligt resultatet i en Sifoundersökning införd i tidningen "Ny Teknik" Hellre dator än surfplatta - NyTeknik
Som synts tidigare i den här tråden som jag startade upp så har jag tyckt i ungefär samma spår som Ny Tekniks övriga (teknikintresserade) läsare, vilket innebär att jag noga följt utvecklingen av dessa "surfplattor" på marknaden.
Det jag och min hustru (obs gemensamt) för vår del kommit fram till är följande;
1) Datorer kan/vill vi inte undvara. Vår lättaste PC en ASUS 1,6kg är ex lika lätt flyttbar som en surfplatta. En PC fungera för alla uppgifter utan undantag och finns dessutom alltid på plats och användbar för oss alla hemma (på verandan, i trädgården -- ja överallt)!
2) Mobiltfn vill och kan vi inte avstå från de kan dessutom stoppas i fickan vilket är en obestridlig fördel, i det läget är ju surfplattan bara lika släpbar liksom en PC!
3) Nu börjar det dock hända "saker" på marknaden utvecklingen går framåt!
Vi siktar in oss på att byta ut våra mobiler nu och har då siktat in oss på 2 st Samsung S3 och jag tror faktiskt att
S3 kan fungera både som tfn och surfplatta medsin stora 4,8" högupplösta och lätt läsbara skärm = det är faktiskt första gången som min fru blivit intresserad av teknik på detta område.
Tror för min del efter lite studier att just S3 (med sitt nyare koncept) fyller funktionen av både surplatta och telefon, resultat 1 st pryl i stället för 2 st, S3 går ner i en ficka eller handväska OCH MIN HUSTRU BLIR GLAD OCH DELAKTIG ÄVEN I FRAMTIDENS TEKNIK!
I och med detta kan jag inte ens förstå behovet av separata surfplattor S3 klarar det som plattan används till lika bra!