• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hello im calling from Microsoft support .....

Sturgu

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
12311
Medlemskap
2024
Sv: Hello im calling from Microsoft support .....

Vi får också ofta samtal från " microsoft office" så vi har skaffat en visselpipa och när dom ringer och börjar med samma ramsa igen då visslar vi rakt i luren. Då lägger dom på snabbt....!
:twitcy:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Har sagt det tidigare och säger det igen. Det finns bara ett sätt att slippa eländet. Avsluta hemtelefonen och skaffa nya mobilnummer som ej registreras. Lämna dessa nummer endast till dem ni vill ska ringa. Enkelt och effektivt. Fattar inte att folk klagar och gnäller när det är så enkelt att bli kvitt skiten. När det gäller internet finns flera operatörer som levererar detta utan att man har fast telefonnummer. Funkar utmärkt för oss. So whats the problem ?? :confused:

Jag anser ju att det borde inte finns dessa oönskade samtal sen visst kan man avsluta abonnemanget men det blir ju bara att dom ringer till någon annan och vips är problemet visserligen inte mitt men det är bara flyttat .

F

F.d. 25267

Guest

Vi får också ofta samtal från " microsoft office" så vi har skaffat en visselpipa och när dom ringer och börjar med samma ramsa igen då visslar vi rakt i luren. Då lägger dom på snabbt....!

Att ni bara orkar. Blir trött bara av att läsa om sådant. Varför inte bara slippa det ??

:yes:

F

F.d. 25267

Guest

Jag anser ju att det borde inte finns dessa oönskade samtal sen visst kan man avsluta abonnemanget men det blir ju bara att dom ringer till någon annan och vips är problemet visserligen inte mitt men det är bara flyttat .

Det tycker ju jag också. Men vad hjälper det vad vi tycker. Jag bara undrar varför man inte gör något åt saken istället för att bli störd och irriterad. Ju färre som har fast telefon desto färre har de ju att ringa till. Det går ju att slippa enkelt. Jag blir full i skratt när jag läser om folk som blåser visselpipa i telefonen tex. Fimpa skiten bara eller gilla läget

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Det tycker ju jag också. Men vad hjälper det vad vi tycker. Jag bara undrar varför man inte gör något åt saken istället för att bli störd och irriterad. Ju färre som har fast telefon desto färre har de ju att ringa till. Det går ju att slippa enkelt. Jag blir full i skratt när jag läser om folk som blåser visselpipa i telefonen tex. Fimpa skiten bara eller gilla läget

Som skrivits tidigare, gäller de som bor där det finns mobiltäckning och visst gör säkert över 90 % av befolkningen det, men övriga skrattar nog inte åt dina kategoriska skrivningar. Där jag bodde förut har man än idag ingen mobiltäckning, inte heller något bredband men det går att koppla upp med ett gammalt 56K modem, alltid något...

F

F.d. 25267

Guest

Jag skrattar INTE åt de som har dålig täckning på mobilen.Det finns inget komiskt i det. Var fick du det ifrån ? Jag skrattar däremot åt folk som blåser i visselpipa när det ringer istället för att fimpa telefonen helt.

Senast redigerad av en moderator:

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Att ni bara orkar. Blir trött bara av att läsa om sådant. Varför inte bara slippa det ??

:yes:

Och jag blir trött på att läsa dina generaliserande inlägg, telefon har funnits sedan bells tid och om du tänker efter lite grand så finns det många som behöver en offentlig telefon för sin brödföda.
Har ett jobb som bygger på att vi svarar omgående när det ringer och på den blir vi terroriserade av säljare vilket är tröttsamt och tidskrävande, men problemet är inte att jag har telefon utan alla dessa säljare.
Så att göra sig av med den är att ge upp vilket inte ligger för mig, hittar andra lösningar varav nix är ett.

Lars

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag skrattar INTE åt de som har dålig täckning på mobilen.Det finns inget komiskt i det. Var fick du det ifrån ? Jag skrattar däremot åt folk som blåser i visselpipa när det ringer istället för att fimpa telefonen helt.

Sorry, jag var otydlig. Jag bara reagerade på att flera av dina inlägg i mina ögon var väldigt kategoriska. Ju färre som har fast telefon, ja kul för dom som inte har nåt val. Fimpa skiten eller gilla läget, gå över till röksignaler eller vad... Eftersom jag levt så länge med katastrofal mobiltäckning så kanske jag "snetänder" lite. Men sådana uttalanden du gjorde känns inte kul i den situationen...

F

F.d. 25267

Guest

Då blir vi båda trötta och var och en får väl hitta sina egna lösningar. Det har kommit en ny tjänst för att spärra mobilen mot oönskade samtal såg jag. 99 kr om året tror jag priset var. Det släpper bara igenom nummer som du godkänt. Nix däremot lämnar mycket övrigt att önska. Har du varit kund hos ett företag gäller inte spärren tex.

:)

Per

F

F.d. 52943

Guest

Det kan finnas andra skäl att behålla fasta abonnemang, som befintliga larmlösningar mm.
Kanske lite onödigt att "skratta" åt dom som har kvar sina fasta abonnemang.
Vi har kvar vårt fasta och tål att skrattas åt, men kan inte se att den typen av påhopp tillför något positivt till debatten.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Det kan finnas andra skäl att behålla fasta abonnemang, som befintliga larmlösningar mm.
Vi har kvar vårt fasta och tål att skrattas åt, men kan inte se att den typen av påhopp tillför något positivt till debatten.

Det finns fortfarande ett antal kommuner i Sverige som endast har analoga lösningar på sina trygghetslarm som ett ganska viktigt exempel. vet inte den exakta siffran men jag tror det var mellan 30 och 50 % av kommunerna sist jag hörde.

F

F.d. 25267

Guest

Hej. Det mesta missuppfattas tycks det som. Det jag skrattar åt är folk som blåser visselpipa i telefonen. INGET ANNAT. Läs innantill. Att ha dålig täckning på mobilen eller fast telefon är inget att skratta åt och det har jag heller INTE skrivit. Jag hoppar inte på någon alls. Det låter bara så konstigt när folk har mycket besvär med oönskade samtal utan att göra något åt det. Samtidigt finns enkla lösningar men som vanligt får man väga fördelar mot nackdelar. Så är det väl med allt här i livet. När det gäller larm och internet finns också enkla lösningar om man bara vill. Mycket är gammal vana typ - jag har alltid haft fast telefon så det måste jag alltid ha hela livet. Livet går vidare även utan fast lina.

Per

Sturgu

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
12311
Medlemskap
2024

Känns det bra att vara så hånfull som du är nu? Tonen i vissa trådar är inte rolig! De samtal vi fått från " microsoft office" kommer till mobilen .Och ja, den är ansluten till nix , men det hjälper inte mot dessa samtal. Utgå inte från att alla andra är dumskallar som man kan vara mästrande mot.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

De samtal vi fått från " microsoft office" kommer till mobilen .Och ja, den är ansluten till nix , men det hjälper inte mot dessa samtal.

Om du får sådana samtal till mobilen går det att lägga in numret i Truecaller som oönskat samtal!

F

F.d. 25267

Guest

Det har kommit en ny betaltjänst för att spärra mobiltelefoner. Gå in på svenska handelsregistret.se och registrera din mobil där. Kostar 99 kr om året och då spärras allt som du inte vill ha. Garanterat påstår dom iallafall. Helt nytt. Har inte hunnit prova själv ännu. Men för 99 kr om året är det värt försöket. Kan inte vara sämre än nixtelefon som läcker som ett såll.

F

F.d. 53267

Guest

Ett bästa sättet är att låta bli att registrera sitt mobilnummer, för då får man inga sådana samtal och inga från försäljare heller. Det funkar åt mig i alla fall.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo men det är ju så att jag har ju firma också och det är ju så att seriösa skall ju få tag i mej också men jag fick tips på mitt audiforum ( NordicAudi.com - Skandinaviens största Audicommunity )som skrev :

För det första får du kolla så att du kan få SIP-kontouppgifterna hos din leverantör. Det är inte alla som ger ut det.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Om du får sådana samtal till mobilen går det att lägga in numret i Truecaller som oönskat samtal!

Jag pratade med Telia nyss och företaget som gör/tillverkar appen Truecaller har ett villkor att dom får kopiera nerladdarens telefonbok som dom sedan säljer till olika företag .

Detta har sedan tagit stor skada för dom som har skyddade nummer och skyddad identitet sade killen i Telias tekniska support , sanning eller ej vet jag ej .....

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Idag var det min tur att bli uppringd av en kvinna som ville hjälpa mej att få bort virus & trojaner i min dator. Det enda dom ville var att jag släppte in dom i datorn & lämnade mina kontonummer. Jag sa då att jag visste att min dator var OK eftersom jag var anställd på microsoft & då lade hon på. En polisanmälan är gjord vilket polisen uppskattade för att kartlägga & informera övriga Europeiska polismyndigheter. Jag googlade på det uppringande numret (01227856325) & hittade lite från polisen i Marburg Tyskland där dom har samma nummer på tapeten.
Polizeipresse: Polizei Marburg-Biedenkopf - POL-MR: Betrugsmasche verbreitet sich Angebliche Computerspezialisten rufen an!

Bennie

Toppen