• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hello im calling from Microsoft support .....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Vad man blir trött på dessa som påstår sig ringa från Microsoft support och vill hjälpa till ...
Jag brukar fråga om dom vill ha mitt kredikortnummer också ... ooooohhh yes thank you säger dom ...

Det går ju inte bli av med dom verkar det som eeller är det bara jag som blivit drabbad.

Det är även från telefonoperatörer som vill få mej att ringa billigt på hemtelefonen och jag ringer ju med IP-telefoni så det går ju inte få så mycket billigare .

Man skall väl inte behöva stänga av hemtelefonen ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Hello im calling from Microsoft support .....

Detta är enbart hemtelefonen som vi råkar ut för detta och vi har ju snålat och tagit bort nummerpresentation men man borde ju kunna kontakta Telia och be att man spärrar telefonen min utländska inkommande samtal.

Det är ju nästan bara mamma :) som ringer på den vanliga så man kan ju göra det enkelt och stänga av dom trådlösa hemtelefonerna och låta henne även ringa på mobilen.
Men synd att det skall behöva göras.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo dom lade på när jag frågade om dom även hade Windows på sitt office?
Open it and jump out... And never call me again..

F

F.d. 52943

Guest

Jag har provat massor av svar, och på senare tid att inte svara alls (brukar stå 0557 på nummerdisplayen) utan märkbar framgång. Dom ringer 3-4 ggr per vecka sedan något halvår tillbaka.
Man vänjer sig så småmingom - blev mera irriterad i början.

F

F.d. 9667

Guest

Jag har också fått 3-4 samtal denna vecka från dem som uppger sig ringa från Microsoft.Jag ber dem konsekvent dra åt h-vete en det verkar inte hjälpa.Får prova med att säga att jag arbetar på Microsoft och se om det hjälper.Till saken hör att de talar mycket dålig engelska.Undrar varifrån de ringer.På vår nummerpresentatör står det okänt nr.:(
Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ringer de bara till fasta nummer?
I så fall tyder det på att de vill kringgå Truecaller som endast finns som app till mobiler.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Lenge siden jeg hadde gleden av en slik oppringing, var fortsatt i jobb og var koordinator av bedrftens supportavtal med just MS :D. Når det ringte hjemme og de sa de var fra MS support så ville jeg vite hvilket av supportkontorene og hvem jeg snakket med for jeg hadde daglig kontakt med flere av kontorene. Det ble med den ene samtalen - jeg fikk aldri vite hvor og hvem de var.

MS support for de nordiske land har en kundemottaker desk i Sverige, denne registrerer hvem som ringer og hva det gjelder - og at det finnes en gyldig avtale. Saken overføres til produktsupport - oftest i Irland, men jeg hadde like mye kontakt med flere kontorer i USA, litt avhengig av hvilke produkter det vi ringte om og det faktum at jeg var registrert for direkte tilgang til høyere nivå på mange produkter. I dag brukes noen kontorer i India for flere av forbrukerproduktene, men de ringer aldri ut uten at du allerede har betalt for supporten.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Man hör att dom låter som asiater och när jag pratade med en sa jag att om ni driver support så måste ni sitta i ett rum så man inte hör 50st andra personer i bakgrunden.

Men det blir stor glädje när jag frågade om dom ville ha mitt kreditkortsnummer men sen sa jag ju något oförskämt och då lade dom på.

Det är för det mesta dom ringer på förmiddagen och eftersom jag jobbar nätter så sover jag ju då.
Jag kan ju stänga av telefonen och kommer göra det i veckan för dom flesta ringer ju mobilen.

F

F.d. 25267

Guest

Har sagt det tidigare och säger det igen. Det finns bara ett sätt att slippa eländet. Avsluta hemtelefonen och skaffa nya mobilnummer som ej registreras. Lämna dessa nummer endast till dem ni vill ska ringa. Enkelt och effektivt. Fattar inte att folk klagar och gnäller när det är så enkelt att bli kvitt skiten. När det gäller internet finns flera operatörer som levererar detta utan att man har fast telefonnummer. Funkar utmärkt för oss. So whats the problem ?? :confused:

F

F.d. 9667

Guest

Har sagt det tidigare och säger det igen. Det finns bara ett sätt att slippa eländet. Avsluta hemtelefonen och skaffa nya mobilnummer som ej registreras. Lämna dessa nummer endast till dem ni vill ska ringa. Enkelt och effektivt. Fattar inte att folk klagar och gnäller när det är så enkelt att bli kvitt skiten. När det gäller internet finns flera operatörer som levererar detta utan att man har fast telefonnummer. Funkar utmärkt för oss. So whats the problem ?? :confused:

Hej!
Det fungerar säkert jättebra när man har en bra mottagning på mobilt abonemang men det kanske är ett okänt begrepp för dig att alla inte har det.Där vi bor har vi inte det så det handlar inte om att gnälla.
Lasse

F

F.d. 25267

Guest

Hej!
Det fungerar säkert jättebra när man har en bra mottagning på mobilt abonemang men det kanske är ett okänt begrepp för dig att alla inte har det.Där vi bor har vi inte det så det handlar inte om att gnälla.
Lasse

Jo, det gör det !!
Inte för alla såklart men många gnäller UTAN att göra något åt det och det fattar jag inte. Det mobila nätet är långtifrån bra överallt men för de flesta funkar det. Dessutom kan det skilja väldigt mycket mellan olika operatörer på samma plats. Det kan vara värt att pröva flera olika innan man ger upp. :)

Per

Senast redigerad av en moderator:
Toppen