• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

helintegrerad eller inte ?

F

F.d. 25230

Guest
Sv: helintegrerad eller inte ?

Jo det blir ju så att man får åka och kika på lite husbilar och vi åkte och tittade på den vi har nu i oktober 2008 och sedan åkte vi runt i flrea omgångar hela vintern och tidiga våren och kom på att den var just den vi kände för men som jag skrev det är den som passar oss just nu och om några år kanske vi vill ha långbäddar .

Det vi uppskattar som praktiska saker är skoskåp och klädgarderob/klädhängare vid dörren http://www.husbilsklubben.se/forums/husbil-image-4311-1241975092.html .
Bra soputrymme .
Samt är den väldigt luftig och mycket fönster http://www.husbilsklubben.se/forums/husbil-image-4312-1241975268.html .

Du kan ju titta i "min husbil" på olika användare så ser du hur dom bor .

Den som jag länkade till har ju en våningsäng i bak och vi entren så kan man ju ta upp en glugg för skoförvaring när man kommer in .
Hej igen, det enda som vi igentligen saknar på den vi har med praktiska saker är ett sopskåp, annars har man hängare för ytterkläder och sko låda gorde ja en själv,
sopkärl köpte jag ett på ikea och satte på dörren och vipps så kunde inte barnbarnet ramla ner vid utsteget :), minus med den vi har är, orkar inte hålla värmen vid minusgrader riktigt, mörk inuti , skulle ha störrekyl med frys, sen e den ganska motorsvag, det är en burstner A 646 -95, annars är den ganska bra, fast vill man ha ljusare och kunna använda på vintern så får man väll se sig om efter en vinterisolerad och då byter man ju uppsig samtidigt,
Vi har kollat in hymer och dom verkar bra de vi sett inte som svärmors lull lull hobby som ja kallar den ;),

Ha de gött :)
nenne2, PS nu har man fått massa bra tipps , så nu sitter vi och kollar blocket varge dag hehehe får se va de kan bli :)

F

F.d. 25203

Guest
Sv: helintegrerad eller inte ?

Jag har nu min tredje husbil.
Först hade jag en VW westfalia med popup tak från 1983. Omöjlig att bi i när det vart minus ute.
Nästa blev en Fenth 570 alkov 1990. Den fick upp värmen utan problem fast det var -20 ute och luftburen värme. Men det vart ett bedrövligt golvdrag från den oisolerade hytten.
Niesmann & Bischoff Clouliner 800. Helintregerad med termoglas fönster och jalusi för framrutan och den är helt klart bättre isolerad än alkovbilen.

Någon som skev tidigare att de billigare bilarna idag var bara smäck, jag håller helt med. var in i en Weinsberg på kista mässan i år. Dörrarna och luckorna känders som de va laminerat papper. Man kunde stänga toa dörren med handen i kläm utan att det gjorde ont dörren gav vika, det var lätt att böja ut den 10 centimeter i övrekant fast låset var fast. Måste säga att de flesta bilar på mässan hade riktigt dålig kvalitet på inredningen.
Eller om man en bortkämd med ekluckor som e 28 mm tjocka.
Nå nu ska sägas att alla kvalitetsmärken lyste med sin frånvaro på den mässan. Niesmann & bischoff och concorde och många andra kvalitetsmärken var inte där, bara lågpris och mellanpris märken

Toppen