• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helförsäkring eller? på äldre HB

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Här beror det lite på vad kosnaden för en reparation hamnar risken är stor att bilen för 100 000 blir inlöst och bilen för 800 000 blir lagad.

Hejsan, ja men man får ändå mer än ingenting även för 100.000 bilen, och högst troligt mer än vad några tilläggspremier för helförsäkring kostar.

M.v.h. JANKRO.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Fast har man inte försäkring... så vad händer då?
Det måste väl va ett ännu sämre alternativ?
Man kan ha trafik eller halvförsäkring och lägga undan mellanskillnaden men det här förutsätter att man verkligen sparar dom pengarna så länge man har bilen om det är bra eller inte får var och en själv avgöra.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Man kan ha trafik eller halvförsäkring och lägga undan mellanskillnaden men det här förutsätter att man verkligen sparar dom pengarna så länge man har bilen om det är bra eller inte får var och en själv avgöra.

Ja.. och det förusätter att du vet på förhand när..var och hur dina olyckor inträffar.
Jag har svårt för just det... att veta vad som ska hända i framtiden. Det är därför jag försäkrar mig....

Ps..ditt förslag går ju egentligen ut på att starta ett eget litet försäkringsbolag.... fast med bara en kund.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Ja.. och det förusätter att du vet på förhand när..var och hur dina olyckor inträffar.
Jag har svårt för just det... att veta vad som ska hända i framtiden. Det är därför jag försäkrar mig....

Ps..ditt förslag går ju egentligen ut på att starta ett eget litet försäkringsbolag.... fast med bara en kund.
Man kan ju aldrig veta om eller när man behöver använda försäkringen själv har jag bara behövt använda den 1 gång under dom 43 år jag ägt fordon och det var ett byte av vindruta så jag skulle ha sparat massor av pengar om jag följt mitt råd:) men jag har kört på helförsäkring för som sagt man vet ju aldrig.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ut o jaga vildsvin...med bilen...
Jag har kört på två vildsvin de senaste 15 åren. Det bara smäller till!
Ps jag tror att 1 gång på över 40 år är väldigt lite?
Sen beror det ju också på hur mycket man kör och var.
Men det är ju just det...man vet ju aldrig!

Toppen