• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

hej

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
vi ligger nu i ystads hamn,,all heder åt den som lagt in o delar med sej,50 meter från bad,,en strandpromenad som måste upplevas,,,

inatt låg vi på "ålebodarna",,en gratisplats,,tack för den,,utav nån som inte e kvar,,där man kan vandra utmed råås kullar mot havet,,helt magnifikt,,

ja har den tråkiga nyheten att smarholmen kommer att få begränsningar,,utav nån anledning:mad:

men ja har också snackat med KÅRE,,vi har exakt samma tycke vi har inga motsättningar,,,,klubbkänslan e borta,klubben har blivit en rörelse istället,,,ja tar konsekvenser av detta,,ja vill inte vara med längre,,ja ser mej som en gnällpelle,,ja köper det,,inga problem,,men ni andra,,jobba för platser,,tappa inte sugen bara för att nån annan gnäller ,,utan det man bjuder på ,,de har man tillbaka nån annan stans ja blir en #läktaregubbe# tiden som e kvar en läsare som inte hittar på nåt bus,,hej,,teddi,,,,

Bilagor

• mina bilder 044.jpg
    mina bilder 044.jpg
    3 MB · Visningar: 24
  • mina bilder 045.jpg
    mina bilder 045.jpg
    3,2 MB · Visningar: 12
  • mina bilder 046.jpg
    mina bilder 046.jpg
    3 MB · Visningar: 6
  • mina bilder 047.jpg
    mina bilder 047.jpg
    3,1 MB · Visningar: 10
T

tranebo3

Guest
Sv: hej

Hej Teddi

Vi var på Smarholmen i går torsdag hela dagen. Kan förstå att badgästerna ser rött när vi har parkerat våra husbilar. Ändå stog vi längsmed och inte på parkeringen. Ett fint ställe att vara på härliga bad. Men inget får varra som det har varit. Folk gillar inte oss med husbilar. Just nur är vi på Öckerö. Inen sol bara regn. Hälsningar Bosse

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

vi ligger nu i ystads hamn,,all heder åt den som lagt in o delar med sej,50 meter från bad,,en strandpromenad som måste upplevas,,,

inatt låg vi på "ålebodarna",,en gratisplats,,tack för den,,utav nån som inte e kvar,,där man kan vandra utmed råås kullar mot havet,,helt magnifikt,,

ja har den tråkiga nyheten att smarholmen kommer att få begränsningar,,utav nån anledning:mad:

men ja har också snackat med KÅRE,,vi har exakt samma tycke vi har inga motsättningar,,,,klubbkänslan e borta,klubben har blivit en rörelse istället,,,ja tar konsekvenser av detta,,ja vill inte vara med längre,,ja ser mej som en gnällpelle,,ja köper det,,inga problem,,men ni andra,,jobba för platser,,tappa inte sugen bara för att nån annan gnäller ,,utan det man bjuder på ,,de har man tillbaka nån annan stans ja blir en #läktaregubbe# tiden som e kvar en läsare som inte hittar på nåt bus,,hej,,teddi,,,,
Läktargubbe.......................Varför............förstår inte.
Gunilla

F

F.d. 15483

Guest

tur man inte är så fattig att man måste hålla på grus eller asfalt plan

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

nilsarne.n: Vad var nu detta för en syrlig kommentar? Eller vad menar du?

F

F.d. 15483

Guest

skulle aldrig stå på grus eller asfalt Det är helt sjukt men har man höga kostnader
på bilarna måste man kanske

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu blir jag också nyfiken, nilsarne.n! Vad är det för fel på grus eller asfalt som underlag? Är gräs bättre eller vad vill du ha för underlag?

Jappe

hanhals

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3084
Medlemskap
2024

Teddi! Jag tror vi är många som vill att du kommer ner från läktaren. Ha en trevlig fortsatt resa. :dog::dog:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Teddi forummet blir inte detsamma utan dig så häng med många behöver någon att reta sig på.:twitcy::wideeyed::swoon::wub::cool:
Vi måste ju veta hur det kommer att gå till hösten med hockeyn.
Så ta inte ner skyllten nu.
Mvh
2179:music-icon:

F

F.d. 8325

Guest

tur man inte är så fattig att man måste hålla på grus eller asfalt plan

Ja det är svårt att dölja fattigdomen, upptäcker jag när jag räknar hålen i mina asfaltsslitna strumpor....... men kanske jag en dag, liksom du, skall kunna gå ut barfota i det gröna morgondagget och känna mig rik och lycklig.
:twitcy:
Upp med hakan "Nilsarne"...nu har du åter igen varit och svalt citroner på tvären till frukost ;)
mvh Stig

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15483

Guest

jag tycker inte om citroner men det var ett helvete att få ner dom

men dom var gratis

F

F.d. 52943

Guest

skulle aldrig stå på grus eller asfalt Det är helt sjukt men har man höga kostnader
på bilarna måste man kanske

Om det ösregnar är det ren självbevarelsedrift att stå på grus eller asfalt, snarare än gräs - åtminstone om man kör framhjulsdrivet...

F

F.d. 52943

Guest

Det finns förvisso gräs som ligger på sand/grusbotten - MEN det finns oxå gräs som är planterat på tjocka jord/lerlager. Om du aldrig stått på sådant underlag när det ösregnar må du väl prova själv om du inte är interesserad av goda råd.

Ett tips - ha gärna assistansförsäkring!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Står just nu på BETONG som är 100% i våg - med en underbar utsikt. 25 m till närmsta husbil och 50 till den andra.

Vi befinner oss i AR, Gotlands norra spets (ej Fårö). Ön utanför heter Falholmen och dit kan man vada på tun kalkstens-sträng.

fu1.jpg
Gången mellan huvudön och Falholmen

fu2.jpg
Falholmen

Just nu är det tjock dimma norrut så man ser inte 20 m på det hållet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen