• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hej från ny husbilsägare i Linköping

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Hej!
Ville bara säga hej och att jag och min fru idag är lyckliga ägare till vår första husbil. Det blev en Eura Sport 515, perfekt för våra behov (och under 6m så den blir billig på färjorna). Årsmodell 2001. Chassiet kommer från Fiat och motorn är en 2.8 JTD turbo-diesel som känns pigg. Dock har jag hört att man kan göra den ännu piggare genom chippning. Har någon av er erfarenhet av detta? Vad kostar det? Vad bör man tänka på? Är det värt pengarna?

Tack på förhand,
Hans-Göran:D
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hej från ny husbilsägare i Linköping

:spinny: Hej och välkommen till Husbilsklubben.se:D
hoppas att du ska trivas i och med gänget.
Sök i forumet så får du säkert svar på de frågor du ställer.

Ha de
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Hej från ny husbilsägare i Linköping

Hej och välkommen hgpuke. Är det värt pengarna att göra motorn ännu piggare frågar du. Det är endast du som kan avgöra vad som väger tyngst på din balansvåg, där några sköna tusenlappar ligger i den ena vågskålen och det eventuella nöjet att ha mera kraft under huven finns i den andra. Som hjälp för dig vill jag berätta, att med den motorn och med den relativa lätta bil du har, så är det få husbilar som drar ifrån dig. Med andra ord – använd tusenlapparna till annat att smycka ditt liv med. Du får till exempel cirka 50 års medlemskap i Husbilsklubben för de pengarna.
Detta var farbrors Claes’ tankar – vad dessa nu kan ha för påverkan på dig och din husbil.

Så några ord till dig som får dig att ta dig på hakans eventuella skägg och få dig att fundera.
Mitt multiverktyg Britt och jag skall fira midsommar på Öland tillsammans med en familj som stod tamburmajoren Kurt Puke mycket nära. Ja du, familjemedlemmarna heter till och med Puke.

Trevlig midsommar och mycket glädje med er vindsnabba husbil. Så önskar farbror Claes.
 
Toppen