• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Havet eller Insjö

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Havet eller Insjö

Är det inte vid Bohuskusten som det stora kloakdiket " Gullmarsfjorden " kommer ut ? Jo jag tackar , tala om klart vatten !
Lasse :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det har du nog fått om bakfoten! Om man nu tvunget skall bada i en fjord och inte som jag föredrar vid kusten är nog Gullmarn den renaste och djupaste. Du tänker kanske på Idefjorden som under lång tid förorenades av norska industrier men som nu sakta men säkert återhämtar sig.

F

F.d. 2591

Guest

För oss är det självklart,,,,HAVET

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Är det inte vid Bohuskusten som det stora kloakdiket " Gullmarsfjorden " kommer ut ? Jo jag tackar , tala om klart vatten !

Vattnet i Gullmarsfjorden är lika rent som vattnet ute till havs. I Gullmarsfjorden trivs till och med "Räkor" vilka normalt bara trivs i djupt och rent vatten. Det finns ett litet antal fiskebåtar som faktiskt i begränsad omfattning trålar denna eftertraktade delikatess just i Gullmarsfjorden. Nej Gullmarsfjorden är inget kloakdike.

F

F.d. 17941

Guest

Ni talar om räkor , vi talar om ädel fisk , Öring, Harr och Röding m. fl. , alla ädelfisk kräver bra vatten , för att inte tala om kräftor, även om de är as ätare ,
Ja tror vi ska vara glada över att har den tillgång till alla de möjligheter som den varierande naturen erbjuder oss , detta ger ju oss som har husbil att köra " runt " testa de olika möjligheterna, Badet har väl de flesta med sig i bilen och kvartslampan kanske kommer för 12 volts spänning.
Hoppas nu bara vi får en utomhus bads sommar !
Mvh

F

F.d. 7

Guest

Helst åker jag till en sjö, då jag inte tycker om saltvatten. Men jag åker till kusten för allt gott att äta. Krabbklor, nyrökt makrill och färska räkor. Det fina med att bo i Värmland är att man kan åka över till Norge och köpa frysta räkor billigt och sen åka till nån av favorit sjöarna och mumsa på räkorna:)

Toppen