• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Havet eller Insjö

F

F.d. 55557

Guest
Vart åker ni helst,till havet typ Getterön med 50-60 bilar eller till en insjö där det kanske kan stå 5-6 bilar??
Vi åker gärna oxå till havet MEN även till någon härlig sjö.
Kanske bra att sprida ut oss lite så det inte blir 8 timmars parkering överallt.

F

F.d. 25282

Guest
Sv: Havet eller Insjö

Hej

till en insjö där det kanske kan stå 5-6 bilar:):)

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag som bor vid en insjö åker inte till en insjö, givetvis för att se kusterna.susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest

Nu är det så att det finns fina platser vid havet med 1-5 bilar, och insjö bara med naturen som granne (NORRLAND)
Tommy R

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Helst til havet,eftersom det finns så mange mygg o` andre innsekter vid Insjøer,särskilt om där är mange träd.

I mange tilfelle är det hopplöst å sitta ute om kvällen.

Ottar
:swoon:

D

Deleted member 11118

Guest

Havet är havet och har man tillbringat barndomens somrar vid havet, är valet enkelt. Ibland blir det en insjö, men oftast havet. Vid havet känns det friskare.

F

F.d. 55557

Guest

Ja så klart finns härliga platser med 1-5 platser vid havet.

Kanske bra att sprida ut oss lite och kanske en helg ligga en natt vid havet en lite in i landet och någon på Camping.Då får vi kanske lite mera plats,för som många skriver här det börjar bli väldigt många husbilar.Kanske vi inte retar upp andra om vi inte står hela helgen på samma plats.

T

Teddi

Guest

själv har ja inget behov av havet,,ja bor där,,ock ser gärna inlandet lite mer,,ock i samband med detta släpper 2-3 platser till nån annan skötsam:D medlem,,gärna en barnfamilj,men ingen nödvändighet,,,finns ett antal cyklar till liten som stor,,i princip till vem som helst,,ock ihop med detta ger alla tips ock annat som ger stället lite större glädje att vistas på,,finns mycke trevligt med kungsbacka som man kan dela med sej av,,ock omgivning,,
kostnadsneutralt,,no money,,gratis,,en ide som ploppar upp ibland,,men som kommer närmare verkligheten an man anar,,ja ser ett läge att testa detta fullt ut i sommar,,ställplatserna minskar men samtidigt dyrare att stå där,,bilar ökar,,

detta är helt gratis,,fullservice,,ock ett telesamtal innan,ock ett litet regelverk,,,ha de teddi,,

mail eller PM till mej,,ni som är intresserade,,detta inlägg ligger ju bara nåra dar,,

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har badat i Skagerack, både frivilligt och ofrivilligt, i hela mitt liv och inte haft några problem med det. Däremot så hoppade jag i en insjö en gång och det gör jag aldrig om! Svinkallt och till råga på eländet så sjönk man! Livsfarligt!

Jappe

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Jag har badat i Skagerack, både frivilligt och ofrivilligt, i hela mitt liv och inte haft några problem med det. Däremot så hoppade jag i en insjö en gång och det gör jag aldrig om! Svinkallt och till råga på eländet så sjönk man! Livsfarligt!

Jappe
Jag brukar sjunka ett par gånger i veckan i havet runt Lysekil/Gullmarn. :msn_fingerscrossed:

T

Teddi

Guest

Jappe

skagerack?? du får komma ner till kattegatt jappe,,frivilligt:D

ofrivilligt,,ja,,då e de inte värre än att ja kommer o hämtar dej,,:p

F

F.d. 17941

Guest

Jappe !
Börja i simskolan , åldern har du , försök ta " fisken ". Ett , två ,treeee , fyrrr ,ett , två , treeeee fyrrr...
Har själv gummiring ( tror jag det är ) runt midjan !
Lasse

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nja, så illa är det väl inte, Totte04 men nog är det skillnad på bärighet i salt och sött vatten. Jag kom en gång för många år sedan till en insjö, Västra Långvattnet någonstans vid Göteborg och gjorde som jag brukade göra, hoppade i sjön och fick en chock som jag minns än idag, över 50 år senare. Sedan dess har jag inte vågat bada i en insjö.

Jappe

T

Teddi

Guest

långvattnet upp i kallebäck--delsjön måste de vara,,där har ja fiskat mycke kräftor i min ungdom janne,,finns också ett långvatten i kikås i mölndal,,nån av dom sjöarna måste de vara,,de kan ju bli besvärligt om man inte bottnar,,

hemma jappe,,har ja en damm,,40cm,,där bottnar både du o jag,,:D men du kommer ju aldrig!!

nu får ni banne mej komma ner janne,,du har lovat,,du o ja sitter i dammen en go sommarkväll,,med en GIN,,vi klämmer i med :music-icon:santa pola here we come:music-icon: under tiden fixar GB o LISBETH lite käk till oss:p ja räknar med dej kompis,,:p

F

F.d. 17941

Guest

Jappe !
Har du provat " Döda havet " betr salthalten !
Försiktighet är en dygd !
Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag kom en gång för många år sedan till en insjö, Västra Långvattnet någonstans vid Göteborg och gjorde som jag brukade göra, hoppade i sjön och fick en chock som jag minns än idag, över 50 år senare. Sedan dess har jag inte vågat bada i en insjö. Jappe

Jag har samma erfarenhet som du, på den tiden hade man inte heller hjälp av underhudsfettet som extra simdyna. Till råga på allt var vattnet brunt och botten dyig.

Jag kan än idag få obehagliga flashbacks när jag ser badande vid insjöar.

F

F.d. 17941

Guest

Men snälla mina herrar Knarrevik och Jappe MAN BEHÖVER VÄL INTE SÖKA UPP FÖRSTA BÄSTA GJYTJEPÖL FÖR ETT DOPP ! Det finns sjöar i Sveriges långa land med UTMÄRKT vatten
Herrarna har väl inte vattenskräck ??
Lasse :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vi jämför med riktigt vatten, dvs salt och klart som vid Bohusläns kust. Ett vatten där man ser botten på åtskilliga meters djup.

I

Ice-Man

Guest

Testa då ett dopp i en större sjö. t.ex. Vättern. Rent, klart och långgrunt. På köper slipper man brännmaneter, vind, tång och annat ofog. Havet runt sverige är ju svinkallt om något, knappt så hunden badar där :)
Jag stannar gärna vid en insjö där det är lugnt och skönt. Stannar man vid rätt ställen så är inte myggorna något större problem. Mindre antal mygg vid större sjöar tycker jag mig ha kommit fram till.

Toppen