Har precis pratat med en dansk kollega som säger att Tempo 100 gäller fram tills nästa besiktning, som i Danmark är vartannat år. Besiktigar man inte efter två år frånfaller tillståndet. Dock är han osäker på hur det gäller bilar/husvagnar som inte är registrerade i DK.
Detta står på Færdselstyrelsen:
- Denna text bara så här kan tolkas olika, men vad är då rätt?
När jag vidare sökte fann jag denna länken som, om jag tolkar det rätt, gör det svårt att få Tempo 100 för husbil i DK.
BEK nr 201 af 12/03/2018, Transportministeriet
Paragraf 1-5 framför allt.
Jag tolkar det de skriver om utlänska bilar som att det finns krav att ordningen (Tempo 100) också finns i landet bilen är registrerad.
SÅ är det lort för svenska bilar.
MEN, det är min tolkning. Jag har många campingvänner i DK och talar nästan flytande danska.
Läs själv och se hur ni tolkar det.
Om det finns någon "riktig" ;-) dansk här så får ni gärna kommentera.
Detta står på Færdselstyrelsen:
Hvor lang tid gælder min Tempo 100-godkendelsesattest?
Godkendelsesattesten gælder indtil næste ordinære syn, som kan være et registreringssyn eller et periodisk syn.- Denna text bara så här kan tolkas olika, men vad är då rätt?
När jag vidare sökte fann jag denna länken som, om jag tolkar det rätt, gör det svårt att få Tempo 100 för husbil i DK.
BEK nr 201 af 12/03/2018, Transportministeriet
Paragraf 1-5 framför allt.
Jag tolkar det de skriver om utlänska bilar som att det finns krav att ordningen (Tempo 100) också finns i landet bilen är registrerad.
SÅ är det lort för svenska bilar.
MEN, det är min tolkning. Jag har många campingvänner i DK och talar nästan flytande danska.
Läs själv och se hur ni tolkar det.
Om det finns någon "riktig" ;-) dansk här så får ni gärna kommentera.