• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hardangervidda 2012

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hardangervidda 2012

Det var så lite så. :)
Fina bilder, hoppas jag kan åka dit nån gång.

mvh jocke
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Hardangervidda 2012

Fina bilder. Åkte ni Bygdingvägen via Beitöstolen till Fagernes och sen E16 ? eller...via Lom och RV55. Intresserad för vi skall snurra där lite i sommar.

Bosse
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Hardangervidda 2012

Ser ut som att vi tar den turen i sommar, tjusiga bilder , vill skriva en rad om färdrutten fr Östersund,hälsningar Lasse O Maggan
 

Göran & Marie

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2024
Sv: Hardangervidda 2012

Fina vyer.
Vilken månad gjordes resan ?
Det pratas mycket om att det är regnigt i Bergen, är det sant ?
Om, är det någon månad som det regnar mindre under sommaren ?
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Hardangervidda 2012

Benzen skrev at han hadde kjørt over Hardangervidda. Veien over Hardangervidda følger RV 7. Det interessante er at Hardangerbroen skal åpne i løpet av juni måned 2013. Da slipper en ferge, men ikke bropenger. I sommeren 2012 kom det mer regn i Oslo enn i Bergen! Klimaendringer?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Hardangervidda 2012

Hej!
På tal om regn i Bergen.
Då tidningen i Bergen intervjuade Polischefen för något år sedan om regn.
Joo sa han jag har mitt kapital i paraplyer Sju st!!!
Men visst även molnen har fläckar, eller hur dom nu säger.
Mvh. "PS" har du Brobizz så är det Ca: halva priset på E 16 mitt mellan Voss & Bergen! "DS"




Fina vyer.
Vilken månad gjordes resan ?
Det pratas mycket om att det är regnigt i Bergen, är det sant ?
Om, är det någon månad som det regnar mindre under sommaren ?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Hardangervidda 2012

Hej.
Kommer Brobizzen ( EasyGo) att gälla på Hardangerbroen?
Mvh.




Benzen skrev at han hadde kjørt over Hardangervidda. Veien over Hardangervidda følger RV 7. Det interessante er at Hardangerbroen skal åpne i løpet av juni måned 2013. Da slipper en ferge, men ikke bropenger. I sommeren 2012 kom det mer regn i Oslo enn i Bergen! Klimaendringer?
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Hardangervidda 2012

På Autopass sine sider er det foreløpig ingen info om Autopass på Hardangerbroen, men det er vel sannsynlig at det blir siden det er Autopass på de andre nylig åpnede veier slik som Jondalstunnelen og Folgefonntunnelen.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Hardangervidda 2012

Den här vägen åkte vi när vi åkte till Bergen i Augusti eller rättare sagt till Leirvik på ön Stord som ligger strax nedanför Bergen som är en av Europas regnigaste med omkring 2250 mm per år,September är oftast regnigast.

Vi åkte v84 från Östersund och tog av v84 vid Tännäs.Fortsatte v311 till Sälen och sen v71 in i Norge.Därefter v25 framtill E6.Fortsatte uppåt några mil och sen in på v4 och sen in på v33 till Gjövik där vi hittade en ställplats bakom MacDonalds som vi kunde sova på.

På morgonen fortsatte vi på v33 till Leira där tog vi av för att åka några mil på v51.Sedan åkte vi v7 över Hardangervidda och fortsatte därefter på v13 ner till Jösendal för att fortsätta på E134 mot Haugesund.Strax innan Haugesund vek vi av på E39 uppåt Norge och nådde ön Stord trötta men belåtna efter en underbar resa genom en fantastisk natur och skiftande landskap.

Vägtullarna var inte så fasligt dyra jag betalade ungefär 4-450:- för både dit och hemresan.Hemresan gick via Oslo till Göteborg och sedan fortsatte vi ner till Ystad.
Från Ystad gick resan till V-ås där vi köpte en nyare husbil för nu visste vi att husbils livet passade oss utmärkt.Från Västerås till Sundsvall för att sedan fortsätta till Östersund.
 
Senast ändrad:
Toppen