• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Har Ni vanlig gran eller plastgran

F

F.d. 55328

Guest
Sv: Har Ni vanlig gran eller plastgran

Jag tröttnade på plastgran och återförde traditionen med äkta gran för 5 år sedan. Olägenheten av att ligga på golvet för att vattna granen, dammsuga upp granbarr och bära hem granen till jul och ut efter Knut, uppvägs av doften som en nyhuggen gran avger. Ekonomi och miljö får i detta fall ge vika för tradition. En annan del av traditionen är givetvis anklagelsen om att man inte har smak och estetik som kommer hem med just den granen. Slutligen har en ny tradition uppseglat, nämligen att försöka hindra vovven att pinka in granen som sitt revir (jag har vunnit de senaste åren efter att placerat hundskrämmar tomte under granen).

Toppen