Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jo, jag håller givetvis med om kristallkulan. Tänkte ändå öppna en tråd som kan uppdateras allt eftersom. Det kan ju vara både fakta och egna funderingar.Jag brukar kolla här nästan varje dag:
Nyheter Spanien, annonser evenemang på svenska. Allt om Costa del Sol
Läs de senaste nyheterna från Spanien. Lokalt från Fuengirola, Marbella och riksnyheter. Frågor och svar, annonser och frågeforum. Allt på svenskawww.sydkusten.es
Nr 1 på nyheter, reportage, information om Spanien
www.svenskamagasinet.nu
Läget verkar väl tyvärr sådär i nuläget.
Vad gäller "framåtblickande" får du nog fråga någon med kristallkula!
Läget kan snabbt äbdta sig.
klart du har rätt. Jag söker mer efter hur läget är. Vad som är öppet, stängt. Om det känns ok att åka ner osv.Man ska kanske vara lite vaksam till siffror och statistik. Min personliga åsikt är att ökad testning såklart visar på fler smittfall!!
Förut testades väl mest bara de som blivit sjuka, men nu testas "vem som helst"!! Alltså även de med milda eller ingen symptom alls!
Därför blir siffrorna lätt missvisande!
Har jag rätt eller fel?!
Planerar också en tur tillbaka åt det hållet, ungefär samtidigt!!Vi planera flyga till Nerja om 4 veckor. Vi bor i en av sönernas hus och har bil därnere.
Bra beslut Thommy & Carola! Vi åker också husbil hela vägen eftersom vi trots allt vill se lite av Frankrike. Frankrike har det nästan värre än Spanien, speciellt vackra Bretagne och Normandie. Hur som helst, vi kör och om det blir tvärnit någonstans, då är det bara att vända och leta sig fram till Mosel eller liknande... Vi har också "privat boende" i vår egna lilla "sommarstugan" på 4 hjul där vi bara övernattar (väldigt nära varandra). Resten av tiden är det tänkt att vi ska tillbringa i den Spanska fjällen och där finns garanterat ingen covid-19, knappt några människor överhuvud taget!Vi planerar att resa till Costa Blanca nästa månad. Resan ner blir med husbilen... Skulle UD avråda, ja då åker vi självklart inte. Vi har privat boende i Spanien, husbilen används inte som bostad i Spanien.
Tommy
Finns mycket godis i Spanien,
En ulykke kommer sjældent alene – nu breder dødelig afrikansk virus sig i Spanien