M
Matts Torebring
Guest
Vår Kabe 880 LT, som är två år om en månad och har rullat snart 3 000 mil, har varit relativt problemfri och jag har försvarat Kabe när andra haft problem.
Men tänk att bara, ett par avrostade skruvar kan reta gallfeber på den mest välvilligt inställde.
På Svensk Bilprovning i veckan, blev jag nedkallad i "servicegropen", titta här sa besiktningsmannen, gasolröret hänger löst i luften under chassit, skruvarna till fästena är avrostade.
Två andra skruvar håller fast tv antenn på taket, dessa båda skruvar är rödare än Falu rödfärg. De är säkert snabbt avrostade och tv antennen kan komma farande på en bakomvarande bil.
Gråvattenpumpen är sönder för andra gången. Jag får höra att garantin gått ut och jag skall betala själv. När jag kommer till Kabeverksta´n för att byta den finns ingen ny pump hemma. 20 nya mil med två bilar, lämna & hämta.
Luftblåsorpå de folierade framskärmarna. Utbytta två gånger på två år. Denna kostnad tog Kabe.
Jag är den förste att förstå att fel uppstår. Men när detta händer har verkstäder och säljare sin bästa marknadsföringschans utan like. Byt ut defekta delar utan diskussion, har du nå´t mer jag kan rätta till och så vidare. Att börja prata om att gasolröret inte går på garanti, gräver verkstäder och säljare sin egen grav.
Dålig service hos våra Husbilshandlare och deras verktäder verkar vara alltför vanligt problem. "Vi är fullbokade tre veckor framåt, jag har svårt att få tid att hjälpa dig.
Ringa verkstad har visat sig mycket svårt och kräver tålamod. Åker man dit har alla dörrar kodlås till verkstad. "Vi kan inte ha kunder springande här" fick jag höra. Jag trodde att det var kunderna verkstaden lever på.
Vi betalar alla väldigt mycket för våra husbilar. Köper vi en halvintegrerad, får vi i princip en lastbilshytt. Köp en ny modern personbil för runt 250 000:- och du får en ombonad bil och oslagbara garantier (Hyundai till exempel)
Jag tror vi tillsammans kan påverka branschen att förbättra sig avsevärt. mvh Matts Torebring
Men tänk att bara, ett par avrostade skruvar kan reta gallfeber på den mest välvilligt inställde.
På Svensk Bilprovning i veckan, blev jag nedkallad i "servicegropen", titta här sa besiktningsmannen, gasolröret hänger löst i luften under chassit, skruvarna till fästena är avrostade.
Två andra skruvar håller fast tv antenn på taket, dessa båda skruvar är rödare än Falu rödfärg. De är säkert snabbt avrostade och tv antennen kan komma farande på en bakomvarande bil.
Gråvattenpumpen är sönder för andra gången. Jag får höra att garantin gått ut och jag skall betala själv. När jag kommer till Kabeverksta´n för att byta den finns ingen ny pump hemma. 20 nya mil med två bilar, lämna & hämta.
Luftblåsorpå de folierade framskärmarna. Utbytta två gånger på två år. Denna kostnad tog Kabe.
Jag är den förste att förstå att fel uppstår. Men när detta händer har verkstäder och säljare sin bästa marknadsföringschans utan like. Byt ut defekta delar utan diskussion, har du nå´t mer jag kan rätta till och så vidare. Att börja prata om att gasolröret inte går på garanti, gräver verkstäder och säljare sin egen grav.
Dålig service hos våra Husbilshandlare och deras verktäder verkar vara alltför vanligt problem. "Vi är fullbokade tre veckor framåt, jag har svårt att få tid att hjälpa dig.
Ringa verkstad har visat sig mycket svårt och kräver tålamod. Åker man dit har alla dörrar kodlås till verkstad. "Vi kan inte ha kunder springande här" fick jag höra. Jag trodde att det var kunderna verkstaden lever på.
Vi betalar alla väldigt mycket för våra husbilar. Köper vi en halvintegrerad, får vi i princip en lastbilshytt. Köp en ny modern personbil för runt 250 000:- och du får en ombonad bil och oslagbara garantier (Hyundai till exempel)
Jag tror vi tillsammans kan påverka branschen att förbättra sig avsevärt. mvh Matts Torebring