• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har han där uppe hört vad jag sa.?

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Efter att mina båda hundar dog i mars månad har saknaden efter dem varit stor...
Nu är jag åter i Grekland och står parkerad bara några meter därifrån båda är begravda...
Jag har pratat med flera av mina grekiska vänner samt andra bybor som känner mig... Då har jag bla sagt... Om han där uppe vill att jag skall ha en hund så ger han mig en....

Denna natt har nog varit den värsta i Grekland under alla de åren jag besökt landet...
Detta hände i natt... Nattlig attack

Och som jag skrev i slutet av ett inlägg i ovan länkad inlägg att jag blev väckt nästa gång 08:30...... Denna gång vaknade jag av att de stora hundar som jag matar skällde helt inpå husbilen...
Yrvaken öppnar jag fönster för att se varför de skäller...
Svaret ser ni i fotot här under

IMG_20241020_084057.jpg

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nja nu är det inte så enkelt att bara plocka upp en hund och ta hem till Sverige med tanke på vilka sjukdomar hunden kan sprida här hemma.
Så jag vet inte, tycker nog gud gjorde dig en björntjänst med allt vad du nu måste gå igenom för att hunden ska bli godkänd innan hemtransporten.

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Nja... Jag skulle aldrig bara köra hem med hunden... Det finns vissa regler som är lätta att följa... Så allt blir rätt ;)
Tyvärr fångar de formella kraven på chipmärkning, pass och rabiesvaccinering inte upp något annat än att hunden inte bär på rabies. Parasiter, som inte finns här, och andra smittsamma sjukdomar kan man eventuellt upptäcka vid en rutinundersökning hos en veterinär om man har tur.
Men jag förstår dig - en hund, som självmant söker ens sällskap vill man naturligtvis ta hand om, om man är djurvän.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tyvärr fångar de formella kraven på chipmärkning, pass och rabiesvaccinering inte upp något annat än att hunden inte bär på rabies. Parasiter, som inte finns här, och andra smittsamma sjukdomar kan man eventuellt upptäcka vid en rutinundersökning hos en veterinär om man har tur.
Men jag förstår dig - en hund, som självmant söker ens sällskap vill man naturligtvis ta hand om, om man är djurvän.
De Grekiska hundar som jag har haft har förutom det du påtalar även fått bredspektrums tabletter mot parasiter i magen, rabies blodtest och veterinär undersökning... Samt sterilisering/kastrering innan de reste ut ur Grekland..
De har också varit i "karantän" i månader/år innan de reste utomlands..

Så du kan vara lugn nu...

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Har du ingen ordentlig bild på ditt lilla fynd? Han verkar otroligt lik vår lille mittelspitz Bamse.

Bilagor

• 2024-01-14--132036.jpg
    2024-01-14--132036.jpg
    1,3 MB · Visningar: 27

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har du ingen ordentlig bild på ditt lilla fynd? Han verkar otroligt lik vår lille mittelspitz Bamse.
Godmorgon.... Söt liten mittelspitz ni har

Jag har varit en del upptagen och då har jag glömt helt bort att ta en bild på "vilddjuret" så här kommer en...
Önskar tipps på namn till hunden som har enormt mycket glädje och energi..

IMG_20241024_173402.jpg

Ni som inte har sett mina två hundar som tyvärr dog båda i mars i år...
De båda kom från Grekland även om jag "hittade" dem på gatan så var de inga garhundar de hade bara hamnat där och hade ingen chans att klara av gatlivet...
DSC_0881.JPG

DSC_0886.JPG

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Jag tycket att namnet "Lycka" skulle passa "vilddjuret". Både beträffande hur vovven sökte sig till dig och hur den verkar vara - glad och full av energi.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Önskar tipps på namn till hunden som har enormt mycket glädje och energi..
Visa bilaga 236658
Flicka elle pojke?
En grekisk hund skall självklart ha ett grekiskt namn!!!
Costas och Elena får döpa hunden!
Vi skall åka norrut snart för att beundra "gullet" inom en vecka. Är i Monemvasia nu för att hälsa på Maria! "See ye!"
:bye:Julian

JanneB

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Och varför inte Greta... eller Greter?
Det finns både "Megalos" i detta namn och det innehåller starka R-ljudet...!

Toppen