• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Halvint Eura 700 eb

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Någon som har en sådan bil och kan berätta om det finns något possitivt allt negativt lite ressensioner tack.
 
F

F.d. 50078

Guest
Sv: Halvint Eura 700 eb

Hej på dej cfrik. När det gäller eura mobil kan man nog påstå att det är ett bra hbbygge.Genomtängt uppbyggnad med dubbelgolv, allt är frostskyddat, tankar o kranar, en hb man med fördel kan använda året om.Har tidigare haft hb från sydeuropa,verkar vara mera annpassade för mildare klimat.När det gäller inredningen verkar eura sattsat krutet på stabillitet före lull-lull,vi har en contura som köptes 04 har kört drykt 7000 mil. Fel som har uppstått gäller endast drivdelen, vilket består av byte framhjulslager, annars är vi nöjda med Fiaten som vi tycker går hyfsat tyst är trevlig att köra o bra driftskostnad (under litern per mil ) Ha en bra sommar o lycka till!
 
F

F.d. 25127

Guest
Sv: Halvint Eura 700 eb

Hej C-Frik.Vi Har en 670 SB.En stor fördel med nyare Eura är ju att det är Trä fri kaross.
Bygd i GFK och Aluminium,inebär ju att det är glasfiber undertill på husbilen.
Som tar allt vattensprut
Det tycker jag är jätte bra.
Plus att det är dubbel golv,och rejäla snickerier.
Vi har inte haft något att anmärka på hittils om husbilen.Vi är nöjda:)

MVH Sonny
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Halvint Eura 700 eb

Vi har haft en Euramobil 692 HB -05 som lånebil i 3 månader.Visserligen inte samma modell,men jag upptäckte att solen lyste genom glasfibern i skåpen längst bak ,altså ingen isolering i rundingen mellan tak och gavel.Vi var i Spanien i vinter,men jag kan tänka mig att det bildas kondens i skåpen vid vinterkörning.Annars en trevlig bil.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Halvint Eura 700 eb

Har precis hämtat hem vår nya bil som är en Eura Contura 700 EB -09. Kan inte säga så mycket men är mycket nöjd med den hittils. Nu pågår mest tillbehörs montering.

Har den med 3 liters motorn som går otroligt fint o tyst. Bilen är också best. med partikelfilter.

I övrigt så tycker jag att Eura håller mycket hög kvalitet. Vi hade en 692 HB -03 tidigare som vi var helnöjda med.

Den som vill får gärna ringa mig så kan vi gå in på detaljer.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Halvint Eura 700 eb

Håkan tror du man kan använda den på vintern eller fryser tankarna vet du vad det är för skillnad på Contura och Terresta
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Halvint Eura 700 eb

Alla Eurabilar har både färskvatten o gråvattentankarna i mellangolvet. Urtappningskonan sitter i uppvärmd del så vad det gäller vatten så kan inget frysa.
Skillnaden på Contura o Terreste är att Contura har vattenburen värme o 2,4m bred kaross istället för 2,3m.
Terreste är en billigare o enklare serie.
Båda modellerna byggs med GFK alltså inga träreglar någonstans. Det var en av anledningarna att vi köpte en Eura.

Tycker själv att den här planlösningen är nog den optimala.

Deras hemsida är bra.
Eura Mobil
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Halvint Eura 700 eb

Ska jag vara ärlig så är jag nog lite enögd. Mycket nöjd med den tidigare bilen så vi valde bara det bästa som Eura hade att erbjuda.
Sen måste jag tillägga att göra affär mer Kurts Husvagnar i Ludvika var en fröjd. Inget påslag som en del råkat ut för med euro stegringen. Tror nog en del fula handlare har utnyttjad en del köpare. Mitt mässpris september -08 gällde.

Tack Ove E för en bra affär. Jag kommer igen.
 
Toppen