Hej, jag har kollat runt lite och till skillnad för bara några år sedan då t.o.m. Mekonomen hade de flesta tänddelar till systemet, så verkar de ha dött ut, även hos Axel Augustin i Tyskland, men de kanske kan skaffa vid kontakt med dem.
Det borde finnas i England i alla fall för de har många bensinhusbilar kvar.
Det finns kompletta nya "original" fördelare att köpa för billig penning, men jag tror att de innehåller brytarspetsar för de innefattar bilar från -74 till -91 även om det borde vara elektronik från ca. -84.
Men om det sitter brytarspetsar i dem så passar troligen brytarlös elektronik från Pertronix i den. (Det passar inte i din nuvarande fördelare med original elektronik tyvärr, men går troligen ändå att pilla dit även där) men om du får tag i en fördelare med brytarspetsar från en tidigare Peugeot 404 eller 504 så passar Pertronix direkt i den. Vilken fördelare som då stämmer skapligt med tändkurvor har jag nummer på någonstans...
Det finns även en jätteenkel väg att gå, genom att köpa en ny fördelare som tillverkas i Holland som finns med ca. tio förprogrammerade bilar/kurvor med din Ducellier fördelarvariant eller som programmerbar variant till trimmade veteraner. Den innehåller allt som behövs i elektronik, så den fördelaren ev. en ny kraftig tändspole, och allt annat till originaltändningen i soporna.
Det är en stor seriös firma som bygger fördelare med elektronik till massor av äldre bilar (även de värsta och bästa) och de används även ofta i veteran banracing och rally så de är väl beprövade.
Det finns en återförsäljare i Sverige, det går också ev. att köpa nerifrån EU men priset har tyvärr sprungit iväg sista åren.
Har lite annat för mig nu

, men kan lätt skaffa fram lite länkar om det kan vara av intresse, för delar som får bilen att funka bättre än original finns om original inte går att finna.
M.v.h. JANKRO.
Ps. Som Herbet hann att påpeka under tiden jag skrev det här så är skarvkontakten på sladden från fördelaren en klassisk bråkstake som avhjälpt många underliga problem med originalsystemet, men verkstaden är kanske
helt säkra på att problemet ligger i just själva givaren... eller.
Går motorn länge på höga varv eller när man kör, men dör efter tio minuter enbart när den står på tomgång... eller??