Lars o Annica
HBK Medlem
Sv: Halalslakt (flyttat från tråden Scan nytt sortiment)
Var produkten behäftad med fel eller pratar vi om onödiga transporter, kommer osökt att tänka på den handel som pågår i Tyskland med % haltiga drycker som transporteras till Sverige hur resonerar ni då om att köpa lokalproducerat.
Tror inte varken tyskar eller österrikare äter sämre mat än oss.
Jappe har svårt att få ihop ditt miljöresonomang ibland,du verkar ju köpa det mesta i Kina det är väl inte miljöpolitiskt korrekt eller?
Vad gäller halalslakt tycker jag det är bedrövlig.
Hade Lars
Mitt inlägg handlar inte om kött men väl ett livsmedel. Häromdagen skulle jag få våfflor med grädde och sylt som mellanmål. Jag skulle vispa grädden och döm om min förvåning när jag av en händelse kollade fetthalten och dessutom fick se producentens namn.
OBS. Både ICA och COOP har detta i sitt sortiment!
Det stod så här: Producerad för Coop Inköp & Kategori AB i Solna
av BMI eG, Würzberg, Tyskland.
(Färg och text på förpackningen var precis identisk som tidigare!)
Jag blev ledsen och förbannad! Det blev våfflor med bara sylt.
Det är bedrövligt att man hädanefter måste vrida och vända på livsmedelsförpackningarna innan man köper dom och sedan äter dom.
Med vänlig hälsning. Walle
Var produkten behäftad med fel eller pratar vi om onödiga transporter, kommer osökt att tänka på den handel som pågår i Tyskland med % haltiga drycker som transporteras till Sverige hur resonerar ni då om att köpa lokalproducerat.
Tror inte varken tyskar eller österrikare äter sämre mat än oss.
Jappe har svårt att få ihop ditt miljöresonomang ibland,du verkar ju köpa det mesta i Kina det är väl inte miljöpolitiskt korrekt eller?
Vad gäller halalslakt tycker jag det är bedrövlig.
Hade Lars