• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hagestad naturreservat, 2m bom

S

StorDansk

Guest
Sv: Hagestad naturreservat, 2m bom

Intressant!

Undrar vilken äng det pratas om där det tältas? Och vem är Christer Ryman?

Närmsta Christer Ryman finns i Kungsbacka, så varför står det hans namn och Kåseberga i samma mening,
om någon tänker tillskriva reportern så ta reda på när artikeln är skriven och hur denna person kommer in i sammanhanget.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Artikeln verkar vara publicerad 2014-06-27 (på nätet, troligen i papperstidningen också).

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

En tanke är också, det nämns en massa tält vid samma tillfälle, det är möjligen inte någon som har haft någon sorts arrangemang där, sådant var ju populärt i naturreservat hos vissa researrangörer för ett antal år sedan?

Senast ändrad:
S

StorDansk

Guest

Artikeln verkar vara publicerad 2014-06-27 (på nätet, troligen i papperstidningen också).

Ser inte att det framgår av artikeln, spelar ingen större roll i sammanhanget.
Om man nu vill granska den för övrigt dåligt underbyggda artikeln lite
noggrannare (ser den enbart som ett uppdragsstyrd påhopp mot enbart husbilar) ser man att de haft problem med vandaliserade toaletter och
tänker ersätta dessa med Bajamajor? är det ju inte så svårt att skåda sammanhanget,
buset som kan finna nöje i att vandalisera en toalett äger knappast en husbil,
men husbilar syns väl om man passerar eller besöker platsen, därför får
dessa klä skott för vandaliseringen, förstår ni mitt sätt att resonera?
Visst är det ren spekulation, men det är det också att ge husbilar och vagnar skulden!

PS. Christer Ryman har ju tillskrivit Ystad kommun, alltså är det en offentlig handling,
om nu ingen har tänkt på det. DS

Senast redigerad av en moderator:
S

Sören-6830

Guest

Skrev i går en kommentar till artikeln i Ystads Allehanda. Den har de publicerat idag men eftersom jag inte är prenumerant kan jag inte läsa den.
Undrade ungefär om de som tältar inte bidrar till nedskräpningen eftersom det är fritt fram för dessa att köra under bommen. Kan tyvärr inte se ev vidare kommentarer i tidningen

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Med tanke på att jag bara äger en bil = husbil, så har jag alltså inte lov att parkera/besöka dessa platser?

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

det är inget unikt med denna plats börjar komma lite varstans ! var nöjd o glad du slipper besöka dessa platser !

Toppen